Auteur Topic: Surround achter-luidsprekers tijdelijk uitgeschakeld na harde geluidstik  (gelezen 1177 keer)

erikjan

Re: Surround achter-luidsprekers tijdelijk uitgeschakeld na harde geluidstik
« Reactie #15 Gepost op: 17 september 2017, 17:40:01 »
Best veel mensen houden van de typische "Q-music"-sound. Inderdaad.

Dat krijg je alleen als je een Q music equalizer gebruikt. Niet met een versterker in neutrale stand. :)
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #16 Gepost op: 17 september 2017, 20:03:55 »
Ik kreeg vroeger in de winkel ook mensen die dit soort stellingen poneerden en tijdens het luisteren naar Denon en Onkyo bevestigd meenden te zien. Nog een paar keer heen en weer schakelen en het vermeende beeld bleef overeind. Helaas had ik ondertussen een keer wel een klikgeluid gemaakt en niet geschakeld en zodoende luisterden ze naar de Denon en categoriseerden dit als typisch Onkyo geluid.
Ik zet er dus ook vraagtekens bij.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Theo Drummen

• *
« Reactie #17 Gepost op: 18 september 2017, 19:14:51 »
Bedankt voor jullie aller reacties!

Nu ik toch de beurs wil gaan trekken voor een nieuwe Surround receiver (vermoedelijk de Sony STR DN 1080) denk ik dat ik gelijk ook maar de bejaarde Sony SS-LB 455 frontluidsprekers ga vervangen. Helaas is mijn ‘shortlist’ nogal ‘long’, dus misschien heeft een van jullie suggesties welke luidsprekers (idealiter als paar in ieder geval niet duurder dan €600,-) het goed (of juist minder) zou doen met de Sony versterker? Mijn lijstje bevat:
- Teufel Ultima 40 Mk2,
- Quadral Quintas 606 of Argentum 550,
- Auna Linie 501 FS,
- Q Acoustics 3050,
- DALI Zensor 5 of
- DAVIS ACOUSTICS Excellia 10
PS: Keuze is nogal lastig omdat onze relatief kleine TV/surround-hoek op een kleinere mezzanine/vide ligt maar tegelijkertijd deel uitmaakt van een ruim woonhuis. Ik denk dat de bassen dus niet te zwaar hoeven zijn (om niet weggeblazen te worden) maar een luidspreker met goede detaillering en presentatie in hoog en midden (juist ook bij lagere volumes) het daar het beste zou doen.

Alvast bedankt voor je feedback en met vriendelijke groet, T. Drummen

Jan

« Reactie #18 Gepost op: 18 september 2017, 19:28:26 »
Misschien kun je ook nog Triangle op je lijstje zetten.

Theo Drummen

• *
« Reactie #19 Gepost op: 18 september 2017, 19:40:55 »
Hoi Jan, dacht even dat je me in het ootje wilde nemen door mijn lijst niet kleiner, maar groter te maken. Maar snel googelend kom ik daar inderdaad een paar zeer enthousiaste en positieve reviews tegen. Daarnaast: ik woon nota bene in Frankrijk en dan mag een Frans product niet gemeden worden, integendeel ;) Hmm, doemt zowaar ook de naam Focal automatisch op..... Groet, TD

Jan

« Reactie #20 Gepost op: 18 september 2017, 19:46:05 »
Heb namelijk zelf Triangle luidsprekers en vind ze zeer gedetailleerd.

Subbuilder

« Reactie #21 Gepost op: 20 september 2017, 08:54:42 »
Prijs/kwaliteit kom je toch snel bij de Q Acoustics 3050 uit. Al zit die iets boven budget en al zeker als je wit of zwart glans wil.
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!