Auteur Topic: Mijn audio setup (Vinyl) tips ??  (gelezen 453 keer)

saken

• *
Mijn audio setup (Vinyl) tips ??
« Gepost op: 15 november 2017, 19:47:20 »
Mijn setup:

- lg 42ld 420-za TV    gaat via toslink digital audio naar de versterker.
- Lenco L76 platenspeler via tulp naar de versterker
- HDMI van laptop naar de TV en die stuurt het geluid weer door naar de versterker

Versterker: JVC Stereo Receiver RX 6001RGD

Geluidsboxen:
B&W DM110i
B&W center speaker
Rear speakers 2x akai voor dolby surround

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de B&W's wat te clean vind klinken; ik mis wat warmte.
Wat vinden jullie van mijn setup?  Wat zouden jullie anders doen?

Zwakke punten:
- de speaker kabels naar de DM110i's; er is mij verteld dat dikkere kabels betere geluidskwaliteit oplevert.
- goedkope tulp verlengkabel van Aliexpress voor een paar euro van de elpee speler naar versterker; idem dito.
- ik moet de Lenco nog eens (laten) afstellen.... het liefste zou ik dit zelf leren. Hij slaat soms over; kan ook komen doordat de ondergrond misschien niet helemaal waterpas is.

Op de een of andere manier krijg ik de center en rear speakers niet aan de praat; de versterker krijgt geen signaal binnen terwijl de laptop toch echt een dolby signaal verstuurt via de HDMI kabel.

Ik heb eea uitgezocht m.b.t. goede koptelefoons voor Vinyl. De Sennheiser HD650 schijnt er goed te zijn voor het luisteren naar elpees. Zou dit een goede aanvulling zijn op mijn setup? Ingeprikt op de versterker.

Hoor graag jullie tips ;)

saken

• *
Re: Mijn audio setup (Vinyl) tips ??
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2017, 19:51:56 »
owja heb er natuurlijk ook subwoofer bij staan op de grond :P

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Mijn audio setup (Vinyl) tips ??
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2017, 20:11:14 »
A) tv's vertellen de bron vaak dat er tweekanaalsgeluid moet worden aangevoerd zodat er via TosLink ook hoogstens ProLogic surround kan worden genoten.
B) dikkere luidsprekerkabels geven geen beter geluid, als luidsprekerkabels héél dun zijn kan je geluid wat warmer worden.
C) platenspelerkabels liefst niet verlengen omdat je snel een misaanpassing krijgt op het element en ook voor de standaardlengte zeker goede kabels gebruiken.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....