Auteur Topic: Moon Neo 250i  (gelezen 2715 keer)

AsCloseAsItGets

• *
Re: Moon Neo 250i
« Reactie #45 Gepost op: 17 mei 2020, 00:10:21 »
Ik zou gewoon zeggen als je een aanbieding hebt van dit niveau dan hoef je sowieso niet te klagen en zul je het er mee doen tenzij je minimaal een Pathos, Naim of McIntosh hebt  :D
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2020, 01:33:24 door AsCloseAsItGets »
Harman avr 445 op 16 Ampere
Sony tc 530
Bronze 1
Rel
Vivanco S&I

AsCloseAsItGets

• *
« Reactie #46 Gepost op: 18 mei 2020, 21:50:54 »
Ik zou zeggen
Sony tc 530
Bronze 1
Rel
Vivanco S&I

AsCloseAsItGets

• *
« Reactie #47 Gepost op: 18 mei 2020, 21:52:02 »
You make a disco with rhe Moon
Sony tc 530
Bronze 1
Rel
Vivanco S&I

Mmuetst

« Reactie #48 Gepost op: 20 mei 2020, 11:44:49 »
Hier een mooie uitleg waarom versterkers wel verschillend kunnen klinken in combinatie met bepaalde luidsprekers.
https://youtu.be/uF5VR965564

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #49 Gepost op: 20 mei 2020, 12:55:56 »
Dan heb je het met die Dayton wel over een dramatisch slecht gebakje dat volledig omgekeerd reageert op een last ten opzichte van hoe een versterker normaal reageert. Tussen 6 en 4 Ohm halveert het vermogen waar het in theorie 1,5 keer meer zou moeten zijn.
Dan ben je dus al aan het meten als een kip zonder kop, sorry Audioholics.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

erikjan

« Reactie #50 Gepost op: 20 mei 2020, 13:26:13 »
Conclusie: buiten de specs aan het meten.
What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.
― Terry Pratchett, Eric

Mmuetst

« Reactie #51 Gepost op: 20 mei 2020, 13:53:50 »
Dan heb je het met die Dayton wel over een dramatisch slecht gebakje dat volledig omgekeerd reageert op een last ten opzichte van hoe een versterker normaal reageert. Tussen 6 en 4 Ohm halveert het vermogen waar het in theorie 1,5 keer meer zou moeten zijn.
Dan ben je dus al aan het meten als een kip zonder kop, sorry Audioholics.
Toegegeven dat die  Dayton DA30 geen hoogvlieger is, maar hebben hem waarschijnlijk gebruikt omdat dit een kleine en lichte versterker is. En hoe weet je hoe goed jou gebakje is. Voor jou is dat niet zo moeilijk als audio monteur heb je voldoende ervaring. Maar een leek weet echt niet hoe goed de techniek onder de motorkap is.

Mmuetst

« Reactie #52 Gepost op: 20 mei 2020, 14:03:06 »
Conclusie: buiten de specs aan het meten.
Maar hoe kom je als leek achter deze conclusie? Als ik speakers zie van verschillende merken dan krijg je vaak alleen de nominale impedantie door, maar niet het verloop van 20 tot 20Khz. meet gegevens van een versterker zijn vaak ook bij n toon gemeten (bijvoorbeeld 1 Khz). Dus audio liefhebbers gaan op hun gehoor af en merken dat versterkers verschillend klinken en weten niet dat de versterker buiten zijn specs werkt.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #53 Gepost op: 20 mei 2020, 14:46:48 »
Hier is geen sprake van 'geen hoogvlieger'. Dit is gedrag dat je, naar mijn idee,  bij weinig versterkers uit de serieuze audiowinkel zult terugvinden.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

erikjan

« Reactie #54 Gepost op: 20 mei 2020, 14:53:33 »
Het is niet alleen 'geen hoogvlieger' maar het is een klasse D versterker, die last- en frequentie afhankelijk werkt. Prutzooi dus, vermijden. En hoe je dat kunt weten als koper? Orinteren.  If you pay peanuts, you get monkeys. Als je de advertentie ziet dan is het doel klaslokalen en conferentiekamers, niet echt high end.

Precies de reden dat de UcD's zo veel beter zijn, die zijn last- en frequentie onafhankelijk.
What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.
― Terry Pratchett, Eric

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #55 Gepost op: 20 mei 2020, 14:57:52 »
Herken @Mmuetst zijn bevindingen wel. Ik sta nu enorm te vloeken in de kerk, maar verdomd: toch ook wel verschillen waargenomen tussen versterkers.

Het gaat dan echt over plaatsing van het totaalplaatje (fase?), en dan heb ik het over 3 verschillende luidsprekers, Beovox S45 (de twweg), Beovox MS 150, en mijn zelfbouwgevallen.

De verschillen zijn zr marginaal, en op het eerste gehoor niet aan te tonen, tenminste; ik zou ze op het eerste gehoor niet kunnen aanwijzen, maar bij langere luistersessies zijn er toch wel een handjevol versterkers waar je maar blijft drluisteren, terwijl je bij de anderen het eerder 'zat' wordt.

Versterkers die eruit springen: Erres A8000, Rosita 6500. In mijn beleving dus!
Hoe dat kan? Ik zou het niet weten. Misschien wordt ik wel seniel*  :o

*''Bent u al lang gek? Nou......nog niet zo gek lang!....Da's lang niet gek!''

.

« Laatst bewerkt op: 20 mei 2020, 15:08:39 door benjamin »
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.