Auteur Topic: Langere kabel voor Shure SHR1540  (gelezen 743 keer)

bert90

• *
Langere kabel voor Shure SHR1540
« Gepost op: 21 december 2017, 12:21:26 »
Ik ben er enorm op gebrand om een Shure SRH1540 koptelefoon aan te schaffen. Enige probleem: kabel is maar 1.8m lang en ik heb eigenlijk 3m te overbruggen.

Ik heb ondertussen al met Shure gebeld en zij bevestigen dat ze geen langere kabels voor dat model hebben. Een jack verlengkabel gebruiken lijkt me ook nogal barbaars voor zo'n uitstekende koptelefoon. Daarom mijn vraag: is het mogelijk elders een langere kabel aan te schaffen voor dit model? Ik ben niet familiair met de plugs van de kabel en weet dus niet goed waarnaar te zoeken.

Raymond1

Re: Langere kabel voor Shure SHR1540
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2017, 20:44:02 »
Gewoon een jack-verlengkabel kopen van goede kwaliteit. Die vind je in allerhande webshops. Er zijn ook gerenomeerde kabelfabrikanten die dergelijke kabels leveren en die kosten een veelvoud. Zet die kabel er tussen en ga vergelijken tussen mét of zonder verlengkabel. Je zal merken dat je geen verschil hoort. Jaren terug had ik een soortgelijk probleem. Ik had een Beyerdymamic DT 990, waarvan de kabel te kort was. Ik heb toen een verlengkabel gemaakt van een paar goede jack-pluggen en 3 meter microfoonkabel van Prefer. Met de beste wil van de wereld kon ik geen enkel verschil waarnemen wanneer de kabel er nu wél of niet tussen zat. Terwijl ik toendertijd wél verschil meende te horen tussen interlinks en luidsprekerkabels (en nu nog steeds). Tevens heb ik nu een B&W P9 met verschillende kabels. Een kabeltje van 1,2 meter, een kabeltje van 1,2 meter met bediening voor iPad of iPhone en een kabeltje van 5 meter. Tussen al deze kabels kan ik geen enkel verschil waarnemen. En deze B&W kost bijna het dubbele van de Shure. Maak je geen zorgen, voor hoofdtelefoons hebben kabels vrijwel geen invloed.
Albert Einstein: in het bestaan zijn er twee dingen oneindig. Het heelal en menselijke domheid. Maar van dat eerste ben ik niet helemaal zeker.

peter23

• **
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2017, 20:54:50 »
Als het snoer middels connector plugjes aan de behuizing is bevestigd, moet deze toch eenvoudig in elke gewenste lengte uit te wisselen zijn, lijkt mij
Universele connector plugjes zijn ook los te koop, dus zelf een snoer op maat maken is ook nog een optie.
Al zou ik daar zelf niet voor kiezen.

In het andere geval kom je idd bij een jack verlengkabel uit.

Kwalitatief hoogstaande hoofdtelefoon trouwens, goede recenties!
« Laatst bewerkt op: 21 december 2017, 20:58:13 door peter23 »
Rotel RA-980BX, RCD-965BX, RT-950BX, RT-945AX, RC-1550, RB1552, RCD1520  *  NAD 7130, 5320  *  Thorens TD160 MKII  *  Pro-Ject Xpression III/Ortofon 2MBronze, Pro-Ject Speedbox II,  *  Tannoy D500  *  Sennheiser HD595

bert90

• *
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2017, 09:34:52 »
Ik begrijp dat een verlengkabel waarschijnlijk slechts een weinig merkbaar verschil zal maken qua geluidskwaliteit, maar ook het esthetische aspect speelt voor mij een rol. Dit is, zoals door Peter ook al is opgemerkt, een kwalitatief hoofstaande koptelefoon. Als ik deze koop wil ik het tegoei doen, en een verlengkabel is voor mij niet "tegoei" :)

Kan iemand mij wat meer uitleg geven over die universele connector plugjes? Ik vind er precies niet erg veel informatie over online (of zoek ik fout?). Dit is een afbeelding van de kabel van de Shure SHR1540: http://www.lunashops.com/images/upload/Image/14-1840-x-3.jpg. Zijn dit universele connector plugjes? Kan ik hier elders gewoon een alternatieve kabel voor kopen?

Raymond1

« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2017, 16:38:36 »
Ik kan ook niet veel info vinden. Ik denk zelf dat de gebruikte plugjes speciaal voor deze hoofdtelefoon zijn gemaakt en slechts zeer moeilijk los te krijgen zijn. Alle andere MMCX plugjes zien er anders uit dan deze. Ik heb na een hoop gegoogle trouwens wél een voor deze hoofdtelefoon geschikte kabel van drie meter gevonden. KLIK. Alleen wat prijzig.
Albert Einstein: in het bestaan zijn er twee dingen oneindig. Het heelal en menselijke domheid. Maar van dat eerste ben ik niet helemaal zeker.

peter23

• **
« Reactie #5 Gepost op: 22 december 2017, 19:53:49 »
Dit is een afbeelding van de kabel van de Shure SHR1540: http://www.lunashops.com/images/upload/Image/14-1840-x-3.jpg. Zijn dit universele connector plugjes? Kan ik hier elders gewoon een alternatieve kabel voor kopen?

Het lijkt er inderdaad op dat dit snoer en bijbehorende plugjes speciaal voor dit type hoofdtelefoon (door Shure) zijn gemaakt. De plugjes die ik bedoel worden veelvuldig toegepast bij Sennheiser, Philips, Pioneer

Ik denk toch dat je de oplossing bij Shure moet kunnen vinden, temeer omdat het snoer uitwisselbaar is.
Ik zou er gewoon nog eens een telefoontje aan wagen.
Rotel RA-980BX, RCD-965BX, RT-950BX, RT-945AX, RC-1550, RB1552, RCD1520  *  NAD 7130, 5320  *  Thorens TD160 MKII  *  Pro-Ject Xpression III/Ortofon 2MBronze, Pro-Ject Speedbox II,  *  Tannoy D500  *  Sennheiser HD595

Mokumer45

• Een zeer geďnteresseerde 65plusser.
« Reactie #6 Gepost op: 22 december 2017, 20:28:17 »
Wat een belachelijk hoge prijs voor die kabel, omgerekend een kleine 80.- Euro p/m, hij kost ongeveer 2/3 van de prijs van de koptelefoon. Volgens mij kan je voor de prijs van die kabel al een best aardige koptelefoon met een (veel) langere aansluitsnoer kopen. Maar ja, met die speciale pluggen, die je zo te lezen nergens los kan kopen, er aan, kan je vragen wat je wil.