Auteur Topic: Twee 2.1 sets op PC aansluiten  (gelezen 243 keer)

nervoize

• *
Twee 2.1 sets op PC aansluiten
« Gepost op: 29 december 2017, 16:04:57 »
Hallo!

Ik heb mij toch hier geregistreerd omdat ik er zelf niet uit kom..
Goed, ik heb dus twee Logitech Z623 setjes die ik tegelijk wil laten afspelen.
Nu heb ik twee splitters geprobeerd, een goedkoop Action ding en een duurdere Gold-plated van Amazon (Syncwire). Bij beide is het geval dat als ik de andere harder zet, het totale geluid omlaag gaat tezamen met de bass. Ik wil nou net het tegenovergestelde..  :think:

Mijn aansluiting op de PC is een doodnormale 3.5mm jackplug aansluiting, en ik kan niet instellen dat zowel voor als achter het geluid afgespeeld moet worden (anders had ik dat gewoon gedaan).

Hebben jullie een oplossing hiervoor? Anders breng ik gewoonweg de speaker-set terug naar de MediaMarkt. Maar deze speaker-set(s) hebben de woofer naar voren gemikt en de bass poort naar links wat ideaal uitkomt voor mij. Hierdoor klinkt de bass al dusdanig hard dat ik pijn krijg aan mijn oren bij 20% volume en 50% bass.

Mmuetst

Re: Twee 2.1 sets op PC aansluiten
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2017, 18:57:23 »
Misschien wordt de line out van de PC op deze manier te veel belast.  Als je nu eens een weerstand tussen de ingang van beide ingangen zet van de luidsprekers dan verhoog je een beetje de impedantie. Het is een beetje experimenteren, zou eens beginnen met 1K weerstandje.

nervoize

• *
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2017, 20:24:12 »
Hey, thanks voor je bericht. Echter heb ik 0 verstand van weerstanden, en als ik moet gaan solderen dan houdt het al op  :-X

Gooffy

• *
    • Vinyl Collectie:
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2018, 09:02:50 »
Denk ook dat de belasting te zwaar is, als solderen geen optie zou je ook de tulp ingang kunnen proberen, deze zouden geen belasting mogen wezen voor je PC.

Dat zou met 2 van deze Klik kabels kunnen.
Living: Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7 + Zensor 1, Mission: 73c, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Dual: 704/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.
Set 2 garage/klushok: Yamaha RX-330, B&W DM5, Mission 760i, Chromecast Audio.