Auteur Topic: Element voor Pioneer PL-12D draaitafel  (gelezen 384 keer)

Mmuetst

Element voor Pioneer PL-12D draaitafel
« Gepost op: 3 januari 2018, 21:29:07 »
Beste Forum,

Ik heb een vraag over een vervangend element voor mijn PL-12D draaitafel. Kun je in deze speler een MC element gebruiken? Over de specs van de arm van deze speler vind ik niet zo veel. Op de site van Ortofon vind ik deze info:

"A phono cartridge with the compliance in the range of 5 to 10 Ám/mN is considered as a very low compliance cartridge, a cartridge with the compliance in the range of 10 to 20 Ám/mN is moderate compliance cartridge and a cartridge with the compliance value above 35Ám/mN is very high compliance cartridge"

Op dezelfde site vind ik voor vervangende elementen alleen MM elementen:

https://www.ortofon.com/hifi?categoryId=1330&subCategoryId=2251

Zoals de 2M Red of de 2M Blue.
Indien er forum leden zijn die deze speler kennen en met succes een MC gebruikt hebben bij deze speler dan zou ik deze info graag willen hebben. Maar ook als je een mooie MM combi weet. Tevens ben ik benieuwd of er ervaring is met de Ortofon 2M Red/Blue elementen?
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2018, 21:39:34 door Mmuetst »

Mmuetst

Re: Element voor Pioneer PL-12D draaitafel
« Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2018, 23:06:03 »
Tot zover heeft het zoeken via google mij het volgende opgeleverd: De arm zou een gewicht hebben van 10 gram (weet niet of dit met of zonder Headshell is). En dit zou te licht zijn voor een MC element. Echter hebben anderen de hemdshell vervangen door bijvoorbeeld Ortofon SH-4 om zo de arm te verzwaren. En dan te gebruiken in combinatie met de Denon DL-110MC element, maar dit element heeft voor mij geen toegevoegde waarde, gezien ik een voorversterker met MC ingang heb. De persoon in dit forum heeft alleen een MM ingang:

Link naar Audiokarma forum

Wel vreemd dat er geen info te vinden is over het gewicht van deze arm zodat je hem zelf zou kunnen verzwaren.