Auteur Topic: Totale audio-noob vraagt advies/tips voor setup  (gelezen 271 keer)

jasperjo

• *
Totale audio-noob vraagt advies/tips voor setup
« Gepost op: 8 januari 2018, 21:50:21 »
Beste audiofreaks,

Ik ben bezig met een nieuwe audio setup, als student heb ik niet veel te besteden, nu heb ik overal en nergens het e.e.a. vandaan weten te toveren en ik vroeg met af wat jullie er van vinden en of jullie nog advies/tips hebben.

Amp.: harman/kardon HK6550
Tuner: harman/kardon TU9920
Disc: harman/kardon HD7525
Speakers: Mission 761i (uitgevonden dankzij dit forum, bedankt Rubble)
Draaitafel: Nikkei NTT15U
Bovenstaand is allemaal in erg goede staat en heeft mij in totaal 120 gekost.

De HK6550 heeft geen aux input maar het lukt wel om via TAPE1/2 een aux aan te sluiten, ik wilde een hier een Bluetooth Audio Receiver (hebben jullie een tip voor een goed model) op aansluiten zodat ik Spotify ook kan streamen naast LP's en CD's. Daarnaast zit er ook een Video input op, hier wilde ik mijn TV op aansluiten door middel van een tussen blokje die Digtital Optical kabel omzet naar analoog RCA (hebben jullie hier ervaring mee?).  https://imgur.com/a/zPirC

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie tips hebben!

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
Re: Totale audio-noob vraagt advies/tips voor setup
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2018, 12:18:22 »
Bovenstaand is allemaal in erg goede staat en heeft mij in totaal 120 gekost.
Dat heb je dan netjes gedaan. Prima spul voor heel weinig geld.

Citaat
De HK6550 heeft geen aux input maar het lukt wel om via TAPE1/2 een aux aan te sluiten, ik wilde een hier een Bluetooth Audio Receiver (hebben jullie een tip voor een goed model) op aansluiten zodat ik Spotify ook kan streamen naast LP's en CD's.
Ik heb er zelf ooit eentje via eBay besteld. Ik zag ze laatst ook bij de Action liggen. Kost ongeveer 10 Euro en werkt prima.

Citaat
Daarnaast zit er ook een Video input op, hier wilde ik mijn TV op aansluiten door middel van een tussen blokje die Digtital Optical kabel omzet naar analoog RCA (hebben jullie hier ervaring mee?). 
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie tips hebben!
Heeft je TV niet gewoon een analoge audio uitgang naast de digitaal optische uitgang?
Zo niet dan kun je met zo'n DACje inderdaad prima uit de voeten.

« Laatst bewerkt op: 11 januari 2018, 12:26:59 door Gent »
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

jasperjo

• *
Re: Totale audio-noob vraagt advies/tips voor setup
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2018, 11:29:59 »
Thnx! Nee er zit helaas geen analoge uitgang in. Bedankt voor je reactie!