Auteur Topic: Philips FA860  (gelezen 1173 keer)

KIMDD

• *
Philips FA860
« Gepost op: 1 februari 2018, 14:46:51 »
Vandaag heb ik een Philips FA860 aangesloten op mijn Tannoy D500 speakers. Deze had ik voor de grap gekocht op Marktpaats voor heel weinig. Hij is in goede staat en alles werkt naar behoren. Geen kraakjes of wat dan ook.

Ik was stom verbaasd over de geluidskwaliteit van de Philips. Ik heb momenteel een Denon pma 1500r en een Denon avc 11xv. De Philips presteert gelijkwaardig met mijn Denon pma 1500R. Dit had ik nooit verwacht! En dat voor een fractie van de prijs.

Hebben meer forumleden dezelfde ervaring met Philips Hifi? Mijn interesse is gewekt in het merk Philips. Is de FA960 nog beter dan de FA860. Ik ben benieuwd.

Kim

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Philips FA860
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2018, 15:28:06 »
Sterker nog: de kans is groot dat wanneer je versterkers nauwkeurig op hetzelfde geluidsniveau worden afgeregeld dat je alleen nog verschil hoort wanneer je weet welke versterker er speelt maar blind niet meer.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

KIMDD

• *
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2018, 15:56:36 »
Misschien heb je wel gelijk. Ik kom er steeds meer achter dat de prijs niet bepalend is voor de geluidskwaliteit. Alleen het gemak waarmee je versterker de speakers aanstuurt is voor mij een ander verhaal. Ooit een Denon qs10 mk2 gehad en als die op 8.45 stond, dan stonden konden alle buren meegenieten. Andere versterkers moest ik op 12.00uur zetten en er was niets aan de hand.

In het verleden ook wat geprutst met kabels en dergelijke. Rationeel gezien eigenlijk geen verschil. Daar ben ik dus ook vanaf gestapt. Maar ja, niets zo subjectief als geluid. Ieder zijn ding. Ga maar eens verder kijken naar goedkope Hifi van Philips en Kenwood die degelijk zijn gebouwd op marktplaats   :)
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2018, 21:40:57 door KIMDD »

erikjan

« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2018, 16:48:50 »
Misschien heb je wel gelijk. Ik kom er steeds meer achter dat de prijs niet bepaald is voor de geluidskwaliteit. Alleen het gemak waarmee je versterker de speakers aanstuurt is voor mij een ander verhaal. Ooit een Denon qs10 mk2 gehad en als die op 8.45 stond, dan stonden konden alle buren meegenieten. Andere versterkers moest ik op 12.00uur zetten en er was niets aan de hand.

Dat heeft niets met "gemak van aansturing te maken" maar alles met versterkingsfactor en ingangsgevoeligheid van de betreffende versterkers... Puur technische factoren die eigenlijk helemaal niets met kwaliteit te maken hebben.

Citaat
In het verleden ook wat geprutst met kabels en dergelijke. Rationeel gezien eigenlijk geen schil. Daar ben ik dus ook vanaf gestapt. Maar ja, niets zo subjectief als geluid. Ieder zijn ding. Ga maar eens verder kijken naar goedkope Hifi van Philips en Kenwood die degelijk zijn gebouwd op marktplaats   :)

:)
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

KIMDD

• *
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2018, 18:18:21 »
Tja. echt technisch aangelegd ben ik niet, maar ik kan genieten van mooie hifi. Het moet vooral degelijk zijn. Zwaar gebouwd. Daar houd ik van. Het maakt niet uit of het duur of goedkoop is. Ooit een Kenwood DA9010 gehad. Die was spotgoedkoop, maar zeer degelijk gebouwd. Volgens mij woog hij bijna 20kg. Die Kenwood was een topper. Waarschijnlijk niet voor mijn buren 8)

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Tapedeckforum
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2018, 12:17:52 »
Het ziet er van binnen net uit als een Marantz PM80 of zo.
Informatie over bandrecorders en muziek

PuNkEnStEiN

• **
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2018, 18:18:43 »
Philips heeft vroeger veel moois gemaakt, net als andere merken waar je het nu niet meer van zou verwachten. Sony en Akai ook bijvoorbeeld. Allemaal merken die op een gegeven moment zijn gestopt met het maken van hifi-spullen.
Quad 99CDS ♦ FM ♦ PRE ♦ POW ♦ 21L2 Dual CS420 Synology DS215+
Squeezebox Touch Cambridge DacMagic ♦ Plus ♦ XS Shure SRH840

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2018, 18:20:24 »
Ik heb in mijn home studiootje ook zo'n Philips juweeltje staan: slimline met wappertjes.
groeten,
Arjan

Mmuetst

« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2018, 00:03:54 »
Ik heb in mijn home studiootje ook zo'n Philips juweeltje staan: slimline met wappertjes.

deze?

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2018, 08:26:15 »
Nee, ongeveer deze (powerswitch is een fliptype bij de mijne):

Heeft al een zwaar leven achter de rug als eindtrap in een stereo keyboard/guitaarversterker.
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2018, 08:35:10 door Be tweeter »
groeten,
Arjan

KIMDD

• *
« Reactie #10 Gepost op: 4 februari 2018, 11:01:19 »
Ziet er goed uit! Ik heb toch een klein mankementje met mijn FA860. Als hij wat langer aanstaat vallen de lage en middentonen weg en dus ook het stereobeeld. Ik heb het opgelost door het rechterkanaal op beide speakers aan te sluiten, want die werkt wel goed. Tja voor die 4 tientjes ga ik niet moeilijk doen bij de verkoper. Heeft iemand een andere oplossing?

Groet,

Kim

Mmuetst

« Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2018, 12:23:29 »
Ziet er goed uit! Ik heb toch een klein mankementje met mijn FA860. Als hij wat langer aanstaat vallen de lage en middentonen weg en dus ook het stereobeeld. Ik heb het opgelost door het rechterkanaal op beide speakers aan te sluiten, want die werkt wel goed. Tja voor die 4 tientjes ga ik niet moeilijk doen bij de verkoper. Heeft iemand een andere oplossing?

Groet,

Kim
Ja, kom eens gezellig langs, dan kijk ik of ik de versterker kan repareren, kosten voor onderdelen zijn dan voor jou + een paar lekkere biertjes voor mij voor in mijn mancave  ;) Woon in Utrecht.

KIMDD

• *
« Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2018, 13:10:56 »
Bedankt voor je voorstel. Ik heb geen auto en met het ov zeulen met een versterker >:( >:( Alleen vraag ik mij af of het verstandig is om het rechterkanaal te bewiren naar beide speakers. Hij geeft weer gewoon een normaal stereobeeld via deze methode. Ik ben niet technisch aangelegd. Vandaar mijn vraag.

Mmuetst

« Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2018, 14:01:38 »
Bedankt voor je voorstel. Ik heb geen auto en met het ov zeulen met een versterker >:( >:( Alleen vraag ik mij af of het verstandig is om het rechterkanaal te bewiren naar beide speakers. Hij geeft weer gewoon een normaal stereobeeld via deze methode. Ik ben niet technisch aangelegd. Vandaar mijn vraag.
als je beide speaker op één kanaal zet, in jou geval het rechter, is er geen sprake van stereo. Of wel je hoort alleen één kanaal. Als je de optie van een mono schakelaar op de versterker hebt, hoor je in iedergaval weer alles ( maar dan mono) met het koppelen van speakers, indien het 8 OHM speakers zijn zal dit wel gaan gezien de belasting dan 4 OHM wordt.

KIMDD

• *
« Reactie #14 Gepost op: 4 februari 2018, 20:32:43 »
Ok. Ik heb de laatste optie die je aangeeft op mijn Philips FA860. Ik hoor namelijk beide speakers. Alleen geeft je aan dat dit niet stereo is maar mono. Dan lijkt is het mono geluid best goed. Het lijkt wel stereo ;D