Auteur Topic: welke kabels gebruiken jullie  (gelezen 825 keer)

bink79

• *
welke kabels gebruiken jullie
« Gepost op: 25 februari 2018, 15:52:01 »
hoi forum leden

ik wil is weten wat voor kabels jullie gebruiken bij je audio apparatuur

ik trap af:

ik heb alles van monster ook de speaker kabels

maar omdat ik nu 4k heb wil ik andere hdmi kabels gaan gebruiken die 4k door streamen

welke raden jullie aan ik ben een echte monster freak kwa kabels omdat ik dat erg goed vind  :armswing:

« Laatst bewerkt op: 25 februari 2018, 15:55:04 door bink79 »

Mmuetst

Re: welke kabels gebruiken jullie
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2018, 17:09:58 »
hoi forum leden

ik wil is weten wat voor kabels jullie gebruiken bij je audio apparatuur

ik trap af:

ik heb alles van monster ook de speaker kabels

maar omdat ik nu 4k heb wil ik andere hdmi kabels gaan gebruiken die 4k door streamen

welke raden jullie aan ik ben een echte monster freak kwa kabels omdat ik dat erg goed vind  :armswing:
Maakt geen f*ck uit...https://youtu.be/HB6zeo0C1P4 maar hé als je het geld aan dure kabels wilt uitgeven...wij houden je niet tegen. Voor audio apparatuur gebruik ik gewoon microfoon kabel (die zelfs OFC is) zeer goedkoop bij mijn electronica winkel in Utrecht. Daar soldeer ik dan pluggen aan die goed klemmen en ook na omwisselen niet zo snel uit lubberen. Persoonlijk vind ik de gebruikte pluggen en hoe ze klemmen belangrijker dan de kabel. Luidspreker kabel, ach vroeger vond ik het nog interessant om dure kabels te kopen, dus ik had nog wat silver 2.5 mm2 liggen van Oehlbach. Maar zou nu gewoon een stukje bij de gamma halen die voldoende lage weerstand heeft. Digitaal gewoon een 75 ohm kabel met weer goede kwaliteit pluggen. Maar wij hebben een interessantere vraag voor jou: hoe is de akoestiek in je kamer, waar zet je de speakers neer. Deze vraag is omdat deze instelling wel uitmaakt hoe je installatie klinkt. Daarom willen artiesten graag naar geluidsstudio's waarvan bekend is dat ze daar een mooie akoestiek is, maar niet omdat ze daar dure kabels gebruiken.

En kijk ook eens op de website van je luidspreker fabrikant Teuvel, gewoon €26,99 voor 15 meter 2.5 mm2 (en soms kan het nog goedkoper).
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2018, 17:23:50 door Mmuetst »

bink79

• *
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2018, 17:51:19 »
voor mijn maak het wel uit als ik dure audio heb wil ik ook goeie kabels

want de meeste geven veel geld uit aan audio maar niet aan de kabels hoor ik bij veel audio zaken

maar het gaat mijn echt alleen om de hdmi kabel die wil ik graag vervangen rest blijf ik houden

Mmuetst

« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2018, 18:05:17 »
"voor mijn maak het wel uit als ik dure audio heb wil ik ook goeie kabels"
Dat is ook prima als je daar te veel aan wilt betalen...geen probleem.
En ben daarom wel benieuwd wat voor jou een goede audio kabel is, eentje die duur is? Dus hoe duurder de kabel hoe beter? Ik kijk persoonlijk liever naar goede connectoren (die zijn meestal duurder, maar dan hebben we het over €1,- a €2,- meer t.o.v. goedkopen plastic plugjes). En de kabel...die moet stevig zijn, goede afscherming, precies wat microfoon kabel is en doet.

"want de meeste geven veel geld uit aan audio maar niet aan de kabels hoor ik bij veel audio zaken"
En daarom klinkt een kabel voor je luidsprekers 2.5mm2 van de gamma slechter dan de kabel die je bij de audio winkel koopt voor 5x meer geld? Hé als de winkel jou dat wijs kan maken en er goed aan kan verdienen, prima.

Heb mijn laatste geld voornamelijk in mijn tweede hands gekochte Translator Reflextion luidsprekers gestoken. Tevens nog wat geld in gordijnen voor de luisterruimte om de akoestiek aan te passen (hier kan ik in mijn luisterruimte nog wel wat verbeteringen aanbrengen).

"maar het gaat mijn echt alleen om de hdmi kabel die wil ik graag vervangen rest blijf ik houden"
Filmpje bekeken, daar wordt antwoord gegeven.

Ga maar eens kijken hoe men met dit soort zaken om gaat in de Pro audio, je weet wel, das de muziek die uit jou home audio uit je luidsprekers komt...die zijn gewoon heel nuchter, kabel is een kabel...Heb je een lange kabel nodig, balanceren...

Ik kan je trouwens wel een mooie aanbieding doen, koop ik gewoon een goede HDMI kabel, plak er een stickertje op met de naam monster en dan verkoop ik deze weer voor 4x de prijs....

PS als je toch een monster kabel gaat kopen voor veel geld, bewaar de oude kabel even en laat dan iemand de kabel random wissel zonder dat jij dat ziet en dan goed kijken  of je het verschil gaat zien, leuk voor een regenachtige weekend. En zoals je al gezien hebt, je luidspreker fabrikant Teuvel doet ook niet mee aan die kabel onzin. Misschien Duitse nuchterheid? En ik hoor je niet klagen over de kwaliteit van Teuvel : https://www.teufelaudio.nl/accessoires/hdmi-kabel-1.4-p14117.html €14,- geen geld maar als jij gelukkiger wordt van Monster Platinum Ultra High Speed HDMI Kabel 1.5 meter a €60,-  gewoon doen.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2018, 18:27:58 door Mmuetst »

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2018, 18:38:36 »
Er is ook niets op tegen om kabels met een goede afscherming en goed stekkermateriaal te kopen maar dat hoeft inderdaad niet veel te kosten. Alle bombast in reclame-uitingen kan in de meeste, zo niet alle, gevallen met een likblok zout worden genomen.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

erikjan

« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2018, 18:44:26 »
Mijn Monster luidspreker kabel van weet-ik-hoeveel (veel) de meter was de enige kabel die verroest is... Veelzeggend denk ik.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

PuNkEnStEiN

• **
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2018, 21:05:26 »
Ik raad jou als monsterfreak een monsterkabel aan omdat je dat erg goed vindt.
Iedere ander raad ik een goedkope en eenvoudige kabel aan die er niet al te rot gemaakt uitziet.
 ;)
Quad 99CDS ♦ FM ♦ PRE ♦ POW ♦ 21L2 Dual CS420 Synology DS215+
Squeezebox Touch Cambridge DacMagic ♦ Plus ♦ XS Shure SRH840

bink79

• *
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2018, 21:12:12 »
ja heb altijd monster gehad omdat ik in een magazijn heb gewerkt met audio ook kabels van monster dus had 50% korting

want ik vind het erg goed spul alleen het is wel schofterig duur monster

er was laats een test bij kassa op tv over hdmi kabels dat die van de action het beste uit de test komt

dus een kabel van 3 euro is beter als een kabel van 140 euro de stuk

« Laatst bewerkt op: 25 februari 2018, 21:19:27 door bink79 »

Mmuetst

« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2018, 21:26:59 »
Je vraagt wat forum leden er van vinden en welke kabels ze gebruiken. Er zijn dus heel wat winkels die willen dat je heel veel centjes uitgeeft aan iets wat een gevoel is. Daar zijn mensen gevoelig voor, maar ik niet. Ga liever een keer extra met mijn vrouw uit eten. Maar heb je daadwerkelijk het filmpje gezien? In het filmpje wordt onderbouwd waarom een HDMI kabel van Teufel net zo goed werkt als die van Monster en dan is deze kabel nog goedkoper zelfs met 50% korting. Vraag in die zelfde audio winkels maar eens wat ze van Teufel vinden (want die verkoopt niet via audio winkels). Stel ze de volgende vraag: Kan een Teufel luidspreker van vergelijkbare type, maar waarbij de Teufel qua prijs goedkoper is net zo goed of zelfs beter klinken als een B&W luidspreker? Is natuurlijk smaak want elk merk klinkt anders en dat hoeft niet beter te zijn, maar ben benieuwd naar hun antwoord.

erikjan

« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2018, 21:32:20 »
Luidsprekers is een heel ander verhaal dan kabels. Als een kabel goed is dan is hij goed. Punt. Luidsprekers zijn persoonlijke smaak. Je kunt dus niet zeggen dat de een beter is dan de ander bij luidsprekers.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Mmuetst

« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2018, 21:35:32 »
ja heb altijd monster gehad omdat ik in een magazijn heb gewerkt met audio ook kabels van monster dus had 50% korting

want ik vind het erg goed spul alleen het is wel schofterig duur monster

er was laats een test bij kassa op tv over hdmi kabels dat die van de action het beste uit de test komt

dus een kabel van 3 euro is beter als een kabel van 140 euro de stuk
Die kabel van de AC-(even wachten)-TION (zo klinkt het meer chic) kan best een hele goede kabel zijn, weet alleen niet waarop de kabel getest is. Doen ze ook de kabel achter de steker heen en weer bewegen om te zien wanneer er een breuk ontstaat? Normaal wissel je niet veel kabels thuis. Ik knutsel zo nu en dan wel eens aan apparatuur en dan is het handig dat de kabels tegen een stootje kunnen. Waarom zou je meer voor een kabel betalen die je eigelijk helemaal niet in het zicht wil hebben, tenminste ik heb die zooi allemaal netjes achter mijn TV weg gewerkt.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2018, 22:19:49 door Mmuetst »

Mmuetst

« Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2018, 21:40:13 »
Luidsprekers is een heel ander verhaal dan kabels. Als een kabel goed is dan is hij goed. Punt. Luidsprekers zijn persoonlijke smaak. Je kunt dus niet zeggen dat de een beter is dan de ander bij luidsprekers.
Klopt, was meer op de reactie "dat audio winkels vinden dat de gemiddelde klant te weinig aan kabels uit geeft" Bink79 heeft een hele huis met mooie Teufel speakers. Daar zullen de "audio winkels" ook iets van vinden. In de geest van "die kunnen nooit zo goed zijn dan de luidsprekers die wij verkopen"...snap je Erikjan. Het was om even het belangeloze antwoord van de audio winkel kracht bij te zetten  ;)
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2018, 21:43:25 door Mmuetst »

Raymond1

« Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2018, 22:01:19 »
Audiofiele modus aan.

Ikzelf maak gebruik van Siltech 770i en Nordost Frey interlinks (xlr), Nordost Frey, Viablue (weetnietwat) en het topspul van de electronicazaak luidsprekerkabels, Audioquest Carbon hdmi en Cinnamon optische kabels en Oyaide Tunami, Supra en Belkin netsnoeren. Dit alles bevalt mij uitstekend. Ik heb ook ooit een hdmi-kabel van Monster gehad, beslist geen goedkope, maar die viel me persoonlijk behoorlijk tegen. Een goedkope Belkin vond ik stukken beter.

Audiofiele modus uit.
Albert Einstein: in het bestaan zijn er twee dingen oneindig. Het heelal en menselijke domheid. Maar van dat eerste ben ik niet helemaal zeker.

Vincent Kars

• *
    • The Well-Tempered Computer
« Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2018, 23:06:59 »
Vroeger dacht ik dat Monster een merknaam was.
Bleek het een prijsindicatie te zijn…

Hoe dan ook, hun business ethics laten het nodige te wensen over getuige deze reactie van Bluejeans cable: http://www.bluejeanscable.com/legal/mcp/response041408.pdf

Mokumer45

• Een zeer geïnteresseerde 65plusser.
« Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2018, 00:46:30 »
Ik heb bij mijn Sony X800 gelijk de kabel AudioQuest Pearl HDMI 2 meter gekocht om mijn X800 rechtstreeks aan mijn Sony Bravia TV aan te sluiten, omdat mijn receiver geen 4K ondersteunt. Deze kabel, die mij 39,- Euro bruto en, doordat ik hem gelijk met de X800 kocht, via korting 36,08 Euro netto kostte, geeft een prachtig beeld op mijn TV. Volgens mij is er geen enkele reden om bij relatief korte kabels dure, heel dure of extreem dure kabels te kopen. Ik had geen enkele speciale reden om deze kabel te kopen, ik had een 2 meter lange kabel nodig en deze was via een gecombineerde koop met wat korting te krijgen en leek mij, na o.a. het lezen van diverse recensies, een prima kabel. Dit blijkt dus in de praktijk idd zo te zijn.