Auteur Topic: welke kabels gebruiken jullie  (gelezen 502 keer)

Roelof

Re: welke kabels gebruiken jullie
« Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2018, 23:31:32 »
Ik gebruik de kabels van RU Connected.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #16 Gepost op: 27 februari 2018, 09:51:23 »
Hee, een kabeltjestopic ... Leuk  :wacko:

Hier de meest recht voor z'n raap setup die er is denk ik.

Al het digitale spul (CD-speler, Apple TV, TV set top box, enz) is via eenvoudige Toslink optische kabels aangesloten op een switch box. Daar vandaan gaat het optisch verder naar een signaal processor / room corrector. En vervolgens vertrekt het ook daar weer optisch naar de digitale voorversterker. Tot in de voorversterker is alles dus digitaal optisch aangesloten.

Vanuit de voorversterker gaan er twee lange coax kabels (RG-58 coax van de rol met vergulde metalen connectoren) naar de twee eindversterkers, die in bi-amping opstelling direct achter de luidsprekers staan. De laatste 50 cm kabel is hele dikke luidsprekerkabel (merk weet ik niet eens), met aan weerskanten stevige vergulde banaanstekkers.

Zo zit het al jaren en zo zal het ook nog wel eventjes blijven zitten, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2018, 16:29:53 door Gent »
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Kermit

• Moderator
« Reactie #17 Gepost op: 27 februari 2018, 16:11:19 »
Ja, maar jij hebt belgische stroom, en die heeft een heel laag IQ. Die is te stom om te profiteren van de uitnemende klankkwaliteiten van die dure kabels.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?