Auteur Topic: Versterker met 2 boxen en subwoofer aansluiten  (gelezen 126 keer)

Naomi1399

• *
Versterker met 2 boxen en subwoofer aansluiten
« Gepost op: 5 maart 2018, 17:26:39 »
Goedemiddag allemaal, ik zal mijzelf eerst even voorstellen, ik ben Naomi en ben 18 jaar oud. Ik heb een VW Golf 4 1.6 16v uit 2001.

Ik heb een vraag, ik heb een versterker gekocht (de JBL GX-A604), 4 kanaals. Deze heb ik aangesloten met een plus kabel vanaf mijn accu, en de massa op mijn chassis. Ik heb 2 boxen in mijn hoedenplank, (de JBL stage 9603E) deze heb ik ook aangesloten op mijn versterker.

Nou zit er op de versterker ook een remote, waar moet deze op aangesloten worden bij de radio? Als ik alles aansluit zoals het hoort (plus op +12, en massa) gaat het groene lampje achterop de versterker niet branden. Dan brandt het rode waarschuwingslampje. Als ik de remote en de plus met elkaar verbindt, dan brandt het groene lampje wel. Dit vind ik dus een beetje gek.

Bij de versterker zitten 2 stekkers bij met elke 4 draden, voor de front en voor rear. Waarop kan ik deze makkelijk aansluiten en het netjes laten houden? Mijn radio heeft 4 boxen uitgangen, maar mijn auto zelf maar 2. Dat wordt dus draden trekken, maar waarop aan te sluiten?

Verder heb ik ook nog een subwoofer van Kenwood, deze heb ik aangesloten op 2 kanalen (gebrugd).

Kan iemand mij hiermee uit de brand helpen??

Alvast bedankt,

Naomi

supernova

Re: Versterker met 2 boxen en subwoofer aansluiten
« Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2018, 18:31:22 »
De remote moet je verbinden met de remote achter op de radio. Meestal blauw maar moet er ook op staan. Ik begrijp niet dat je eerst niet goed informeert voor fat je begint. Succes ermee en uitkijken. De remote is gewooneen signaal draad.

supernova

Re: Versterker met 2 boxen en subwoofer aansluiten
« Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2018, 18:41:51 »
Bij de accu gaat een massa kabel naar meestal een schroef die aan het chassis zit,daar zette ik altijd de min van de versterker bij aan.