Poll

Welke phono interlink zou jij kiezen?

Van Den Hul The Thames
0 (0%)
OEHLBACH Silver Express Plus
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Auteur Topic: Phono interlink  (gelezen 1407 keer)

Nanno

• *
  • Haile I Selassie I Jah Ras Tafari
Re: Phono interlink
« Reactie #15 Gepost op: 11 september 2018, 00:05:55 »
Dank allen, hier kan ik wat mee. Aan de Pro-ject interlinks die ik nu heb, zitten geen vergulde aansluitingen. Misschien een beetje off topic maar ik woon dicht bij een appartementen flat heeft dan een netfilter als de Noise Eater van Essential audio tools nut?

Iedereen hartstikke bedankt
One thing about music, when it hit you feel no pain

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #16 Gepost op: 11 september 2018, 07:03:30 »
Wanneer betere kabels voor je werken dan doet een noise eater dat zeker ook, vergeet dan ook de zekeringen in de groepenkast niet te vervangen door audiofiele exemplaren.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Fotohuis

« Reactie #17 Gepost op: 11 september 2018, 09:09:15 »
Ik zou een losse generator met stabilizer gebruiken voor je netvoeding ...

erikjan

« Reactie #18 Gepost op: 11 september 2018, 09:59:38 »
Wel gezuiverde benzine of diesel gebruiken dan voor de generator! Anders heb je nog hoorbare elementen!
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Vincent Kars

• **
    • The Well-Tempered Computer
« Reactie #19 Gepost op: 11 september 2018, 12:42:02 »
Vervuiling van de netspanning is prima meetbaar.
Deze meneer heeft daar een voorbeeld van: http://www.breem.nl/TechThemas/Lichtnetvervuiling.htm

De vraag is wat er in je apparatuur doordringt.
Het moet dan door een trafo en een gelijkrichter.
Dus eigenlijk zou je de uitgang van de voeding moeten meten om te zien wat het effect is van al deze verstoringen.
Ik denk dat het op nul uitkomt.

Fotohuis

« Reactie #20 Gepost op: 11 september 2018, 12:58:07 »
Ik vrees van niet, zeker niet met al die Led verlichting.

Jan

« Reactie #21 Gepost op: 11 september 2018, 20:28:32 »
Dank allen, hier kan ik wat mee. Aan de Pro-ject interlinks die ik nu heb, zitten geen vergulde aansluitingen. Misschien een beetje off topic maar ik woon dicht bij een appartementen flat heeft dan een netfilter als de Noise Eater van Essential audio tools nut?

Iedereen hartstikke bedankt
Heeft jouw wandcontactdozen voor de audioset randaarde?

Nanno

• *
  • Haile I Selassie I Jah Ras Tafari
« Reactie #22 Gepost op: 11 september 2018, 23:26:57 »
Ja de wandcontactdozen voor mijn audioset hebben rand aarde. Het is een dubbele wandcontactdoos, in een van de twee contacten zit het stekkerblok waar ik al mijn audio apperatuur aangesloten. In de andere had ik een halogeen bureau lamp zitten. Wat mij opviel was dat als ik de lamp aanzetten ik een soort bonk over mijn speakers hoorde. Dat is ook een reden waarom ik zit te denken aan een noise eater.

Een beetje jammer die sarcastische opmerkingen
One thing about music, when it hit you feel no pain

supernova

« Reactie #23 Gepost op: 12 september 2018, 07:52:43 »
Misschien is een pulse Protector van Audio Tools dan beter. Of gewoon niet in dat stopkontakt een lamp gebruiken.

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #24 Gepost op: 12 september 2018, 08:28:33 »
Citaat

Een beetje jammer die sarcastische opmerkingen

Een plop van een lamp kun je beter oplossen bij de lamp met een euro aan onderdelen ( zo hoort de fabrikant het eigenlijk ook te doen) dan met een filter voor de audio-installatie.
Sarcastisch? Kritisch met een humoristische ondertoon misschien. Je gaf zelf aan een novice op audiogebied te zijn. Ikzelf heb dertig jaar van achtereen audio repareren, verkopen, hobby' en en troubleshooten in de pocket en zo lopen er hier meer rond. Daarnaast zijn er ook mensen die al net zo lang hun installatie wat holistischer benaderen met, wat de techneut snake oils zou noemen, sommige van de 'alternatieven' achten niet uitgesloten dat de werking inderdaad tussen de oren zou kunnen zitten en anderen zijn weer steevast overtuigd van de werking van kristallen, bepaalde metalen, kabelstructuren of smeersels.
Op dit forum zijn de wat meer natuurkundig angehauchten enigszins in de meerderheid, daar moet je aan wennen misschien...
Als je de plop van de lamp had vermeld bij de vraag over het filter was bij mij de toon van de reactie in elk geval anders geweest en had je het antwoord bovenaan deze posting gekregen ( weerstand en serie condensator, aangepast aan het lampverbruik, over de lampschakelaar)
groeten,
Arjan

Mmuetst

« Reactie #25 Gepost op: 12 september 2018, 10:13:38 »
Mijn ervaring met vervuiling van netspanning. Als ik de TL balken in mijn mancave aanzet hoor ik bij mijn buizenversterker wat plopjes over de luidsprekers. Sluit is een transistor versterker aan (bijvoorbeeld mijn Sony versterker) dan hoor ik het inschakelen van de TL niets. Nu werkt een buizenversterker met hogere spanningen, maar zijn ze qua voeding ook gevoeliger voor storingen die via de netspanning binnen komen? Als ik muziek luister gebruik ik wat meer sfeervoller licht dan die TL balken, dus dan heb ik ook het probleem niet  ^-^ maar ben wel benieuwd naar de verklaring en het verschil tussen de buizen en transistor versterker en het inschakelen van de TL verlichting.

supernova

« Reactie #26 Gepost op: 12 september 2018, 10:18:24 »
@ Be tweeter, Ja Maar dan moet hij dingen gaan veranderen daar hij misschien geen verstand van heeft. Andere lamp of eventueel wat ik eerder noemde. Het overgrote deel van de mensen heeft daar geen verstand van, veel van die Technische oplossingen zijn voor véél mensen geen oplossingen😉

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #27 Gepost op: 12 september 2018, 10:35:24 »
Dus dan maar een gang naar de filterboer voor dure filters in plaats van wat werk betalen van de common sense boer? ;)

@Mmuetst: Buizenversterkers zijn gevoeliger voor variaties in voedingsspanning ( hebben veelal een lagere PSRR of Power Supply Rejection Ratio). Vooral de wat eenvoudiger uitgevoerde types. Een spike in de voedingsspanning kan capacitief door de smoorspoel heenkomen en door een trage voedingselco niet geheel gladgesmeerd worden. Vooral bij single-ended zal deze spanningspiek ook hoorbaar via de buis naar de speakers gaan door het niet symmetrische karakter. Hier dient dus extra aandacht aan besteed te worden bij ontwikkeling. Het heeft dus niet te maken met de hogere spanningen maar komt door de aard van het beestje 'buis'.
groeten,
Arjan

supernova

« Reactie #28 Gepost op: 12 september 2018, 10:40:09 »
Dus dan maar een gang naar de filterboer voor dure filters in plaats van wat werk betalen van de common sense boer? ;)
waar zie jij dat ik het over dure filters heb? Een Pulse Protector werkt bij mij en is vergeleken met filters zeker niet duur ;)

erikjan

« Reactie #29 Gepost op: 12 september 2018, 10:49:26 »
TS had het over een Noise Eater, die kost 149 euro. Dat vind ik best veel geld voor zoiets simpels.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric