Auteur Topic: Chinese Clone's van versterkers ... iemand ervaring?  (gelezen 268 keer)

Haerdenc

• *
    • GiveBack Blog
Chinese Clone's van versterkers ... iemand ervaring?
« Gepost op: 20 maart 2018, 14:36:22 »
Toevalligerwijs eens terecht gekomen op Clone's van bekende versterkers bij ome ali. Prijs is belachelijk goedkoop maar niet zo goedkoop als de overige troep die ze verpatsen. Toch eens even beginnen lezen, vandaar dus mijn vraag hier. Ik zie onderandere:

Quad 405
NAP 140
NAP 180
NAP 200
NAP 250
Musical Fidelity X-A50
DARTZEEL

Mijn oog viel op de Marantz MA-9S2 monoblok modules.

Ik veronderstel dat de condensatoren enzo mogelijk van mindere kwaliteit zijn maar voor wat die dingen kosten kan je wel een paar elco's wisselen.

In een wild Idee zat ik te denken 4 van die modules te kopen, hier 2 ringtransfo's te kopen, er staan ook zeer uitgebreide voedings stabilisatoren op ali en dan voor de leuk 4 magic eye buizen vu meters in een grote op maat gemaakte behuizing te plaatsen met dan een plexi voorplaat zodat alles goed zichtbaar is en zo tegen de muur te monteren boven mijn tv.

4 x Magic eye kit -> 5,5 -> 22 euro
2 x paar MA-9S2 AMP C5200/A1943 clonen -> 43 -> 86 euro
4 x Aiyima versterker gelijkrichter met Nover filter (6 elco's 10.000 µf 50v)  25 -> 100
2 x ringkern 2x40v 3,75 ampere (gotron in belgie) 58 -> 116
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal 324 euro

Daar komt nog alu behuizing bij en wat bekabeling komt neer op een 500 euro voor 4 Marantz clone monoblokken met 4 super coole tube VU meters en 4 x 150 watt op 8 ohm

If it sounds to good ... or not? Ervaring met andere modules ook welkom!

Fotohuis

• **
Re: Chinese Clone's van versterkers ... iemand ervaring?
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2018, 15:54:01 »
Het probleem is dat je niet weet wat er allemaal overgestempeld is aan onderdelen. Voor dit geld is er niets CE gecontroleerd of gecertificeerd, behalve je ringkern trafo's, dus hopelijk heb je een goede brandverzekering.

Haerdenc

• *
    • GiveBack Blog
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2018, 16:23:16 »
Het probleem is dat je niet weet wat er allemaal overgestempeld is aan onderdelen. Voor dit geld is er niets CE gecontroleerd of gecertificeerd, behalve je ringkern trafo's, dus hopelijk heb je een goede brandverzekering.

Dat geldt voor 90 procent van alle zelfbouw projecten hoor ...

erikjan

« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2018, 17:16:26 »
CE certificatie zegt op zich helemaal niets, dat is een certificaat dat de fabrikant er zelf op mag plakken.

Waar je wel beducht voor moet zijn is de elektrische veiligheid. Op de BBC hadden ze daar een mooi voorbeeld van: led lampen uit China die enthousiast gewoon de 230 V op de buitenkant hadden staan.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Haerdenc

• *
    • GiveBack Blog
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2018, 09:51:32 »
Meestal zijn het vooral de voedingen die een risico zijn als ik een zekering voor en achter mijn ringkernen zet denk ik dat ik best wel redelijk veilig zit daarom dat ik de ringkernen in België zou kopen (waarschijnlijk komen die even zeer uit China). Alles in een Alu behuizing plus belangrijk mijn toestellen krijgen enkel spanning als ik ook daadwerkelijk thuis ben en aan het luisteren dus dat van de brandverzekering denk ik dat nog wel gaat mee vallen, het is niet dat die dingen ineens sponaan energie uit de lucht gaan halen om te ontbranden anders waren ze goud waard :)

Ik heb de indruk dat er veel te vinden is over de echt goedkope klasse D dingetjes ook zelfs met wat modificaties maar de duurdere dingen worden zelden gekocht of getest. Ik heb een aantal dingen die onderweg zijn en denk dat ik mij eens ga wagen aan zo 1 setje te kopen en te testen met een normale voeding. Voor 50 euro wil ik de gok wel eens wagen :) als het niks is kan ik ze nog wel in de garage of zo gebruiken.