Auteur Topic: Versterker voor Bowers & Wilkins 683 S2  (gelezen 332 keer)

kaspervdv

• *
Versterker voor Bowers & Wilkins 683 S2
« Gepost op: 26 maart 2018, 10:29:28 »
Hallo allemaal,

Als nieuw lid op jullie forum, trap ik direct af met een vraag:

Ik ben sinds kort blije eigenaar van een mooie set Bowers & Wilkins 683 S2 luidsprekers. Dit moet de basis worden van (op ten duur) een compleet surround systeem, maar voorlopig zullen deze 2 "heren" de dienst gaan uitmaken.

Om de luidsprekers goed tot hun recht te laten komen, ben ik nu op zoek naar een nieuwe versterker. Met oog op de toekomst en met oog op de mogelijkheid om uit te breiden naar een volledig surround systeem ben ik dus op zoek gegaan naar een wat zwaardere versterker om alles goed te kunnen voeden en ben op de volgende opties uitgekomen:

- Denon AVR-X4400H
- Marantz SR6012
- NAD T758 v3
- Denon AVR-X7200WA

Verklaring hiervan:
X4400H en SR6012 lijken mij mooie versterkers voor een schappelijk prijs, maar met voldoende vermogen (waar de Denon net een beetje sterker is). De NAD is mij geadviseerd door Hifi Klubben. Echter mist deze versterker een Phono ingang, wat ik toch wel een groot nadeel vindt. Als laatste de X7200WA. Wel wat duurder dan ik op hoopte, maar als dit écht nodig is/veel toegevoegde waarde heeft om uiteindelijk het meeste uit de set te halen, is dit het wellicht wel waard.

Graag zou ik wat adviezen hebben over wat de slimste keuze zou zijn. Tevens vraag ik mij af wat het verschil is tussen de Denon X4400H en de Marantz SR6012, afgezien van het vermogen en of de Marantz ondanks het mindere vermogen evengoed een goede keuze zou zijn.

Alvast bedankt!

Mmuetst

Re: Versterker voor Bowers & Wilkins 683 S2
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2018, 22:35:50 »
Kijk ook eens naar het merk Yamaha, die bieden mooie versterkers met een hoop opties en voor een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding.

KIMDD

• *
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2018, 11:16:30 »
Naar mijn mening moet een versterker/reciever gewoon het geluid versterken. Al die opties vind ik onzin en ik heb dit ook nooit gesnapt. Je moet Sowieso een drager op aansluiten en bijna altijd zijn de basis functies beter van de drager dan die van de reciever. Een goede blu ray speler heeft alles aan board zoals 3d, 4k, streaming enz. Ze hebben vaak 2x HDMI, optisch, coaxiaal, en 5.1 of 7.1 analoog. Waarom 2x HDMI? Het beeld kan rechtstreeks naar je tv en het geluid natuurlijk via de reciever. Hetzelfde geldt voor een goede mediaspeler. Ook die hebben alles onboard.

Als het geluid goed is, dan verouderd een reciever nooit, mist je er een goede en moderne drager erop aansluit en nogmaals een drager heb je altijd nodig voor het beedl en het geluid. Zelf heb ik naast mijn stereo versterker altijd voor een prikkie een top reciever gehad. Momenteel de Denon avc a11xv met een Denon 2012ud. De Denon avc a11xv verslaat de denon avr 7200 met 2 vingers in de neus als het om de geluidskwaliteit gaat en al die moderne functies die mijn Denon niet heeft, die zitten in mijn Blu Ray en Popcorn hour mediaspeler.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2018, 14:23:45 door KIMDD »

KIMDD

• *
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2018, 14:52:33 »
Een paar tips van voormalige topmodellen recievers die je voor rond de 300 t/m 400 euro en zelfs minder dan 300 euro kunt krijgen:
 Yamaha dsp ax1, a1
 Denon avc a11sr
 Denon avc a1se
 Pioneer vsa ax10

Deze zijn allen veel beter gebouwd dan de huidige toppers en ze preseren bijna allemaal beter als het om de geluidskwaliteit gaat. Via de coax aansluiting worden alle geluidsformaten in maximaal 7.1 doorgegeven en anders via de analogen ingangen. Hang er een oppo, cambridge of een goedkoper 4k speler aan en je hebt alles. Inclusief streaming en netfix.