Auteur Topic: Inspelen  (gelezen 2581 keer)

Jan

Re: Inspelen
« Reactie #30 Gepost op: 20 mei 2018, 09:39:03 »
Ik loop het risico de toorn van sommigen alhier over mij af te roepen door deze vraag te stellen:

Heeft inspelen echt een functie?

Bij mijn nieuwe DAC werd dit namelijk aangegeven (200uur!!).
Nu kan ik me het bij luidsprekers misschien nog voorstellen, buizen: misschien ook, maar een DAC uit discrete electronica? Niet dat ik het vervelend vind, het geeft me een excellent excuus om grote delen van mijn muziek weer eens lekker door te lopen (schat, hij moet echt inspelen hoor ;)).

Zelf dacht ik bij dit soort apparatuur eigenlijk dat de fabrikant eerder zoiets aangeeft, zodat onze oortjes zich kunnen zetten naar het nieuwe geluid in plaats van dat het apparaat zich zo verschrikkelijk ontwikkeld.

Nu heb ik natuurlijk gezocht op het forum en vond een erg goed artikel over kabels en de zin en onzin daarvan (nu we het daar toch over hebben, mijn nieuwe coax spdif kabel heeft een aansluitrichting? Iemand? ;)). Heel fijn te lezen dat wtenschap daar dingen over gezegd heeft.

Ik kon niets vinden over dit soort apparatuur. DACje dus.

Zin of onzin? (Buiten het “PartnerExcuus” dan he)

Han
Naar mijn mening is "inspelen" een verkeerd woord voor "kunstmatige veroudering". Je zet je apparaat een week lang onder spanning, werkend, zodat je eerder eventuele oneffenheden tegenkomt en niet na de garantietermijn.

Fotohuis

• **
« Reactie #31 Gepost op: 20 mei 2018, 10:00:54 »
Klopt, maar voor een heleboel (lees: de meeste) electronische schakelingen is dat niet van belang laat staan dat je er iets van hoort.

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Lichtbij
« Reactie #32 Gepost op: 21 mei 2018, 13:47:57 »
Bovendien... je kan/mag gewoon naar het apparaat luisteren die staat in te spelen.