Auteur Topic: Keuze tussen Nad c368 of YAMAHA R-N602  (gelezen 189 keer)

XXsanderXX

• *
Keuze tussen Nad c368 of YAMAHA R-N602
« Gepost op: 14 april 2018, 00:25:14 »
Ik heb altijd al stereo boxen willen hebben. 2 mooi uitziende boxen naast de tv,
Nu wil ik van visaton de alto 3c speaker kit kopen, deze in een eigen ontwerp kast plaatsen. ( ik hou me aan de aanbevolen liter inhoud)
Maar er moet natuurlijk ook een een versterker bij komen.
Ik ben de bose 3 2 1 gsx na 8jaar wel eens zat. Maar we hadden toen de centjes en de kennis niet.
Nu ik me aan het verdiepen ben in versterkers kom ik steeds op deze 2 uit.
De nad c368 en de de yamaha r-n602
De yamaha bied best veel meer dan de nad. Bij de nad komt nog eens €500 bij voor de netwerk kaart. Dan kom ik op €1500 uit. Zelf vind ik dat iets te duur. De yamaha is maar €600 een verschil van. €900.
Nu mijn vraag is die nad ook echt de €900 duurder waard??
Ik denk zelf van niet, yamaha kennende zal het niet veel verschillen van elkaar.
Wat is jullie idee, ervaringen, aanbevelingen en of tips.
Er zal nog een leuke blu-ray speler bij komen.

Alvast bedankt.

Groeten Sander.
👍

Mmuetst

Re: Keuze tussen Nad c368 of YAMAHA R-N602
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2018, 21:12:20 »
Even wat misverstanden uit de weg ruimen: De netwerkkaart voor NAD is geen netwerkkaart, maar een streamer van Blue Sound. Dit is een zeer mooie Streamer die ook 24 bits muziek (Hi-res) aan kan. Verder is de versterker opgebouwd uit een UCD Hypex klasse D versterker. Beide versterkers zijn qua vermogen gelijk. Allebei een aansluiting voor een MM platenspeler (mocht je ooit weer platen willen draaien). Dus als je als steaming dienst gebruik maakt van Spotify (of een andere dienst die de Yamaha ondersteunt) zou ik die centjes besparen en voor de Yamaha gaan.
Persoonlijk vind ik het uiterlijk van de Yamaha mooier (oog wil ook wat) meer vintage uiterlijk. Hou er wel rekening mee dat dit geen surround versterkers zijn mocht je met film ook wat meer effect in je woonkamer ervaren.
PS leuke luidsprekers. Als je ze gebouwd hebt is een foto op dit forum altijd welkom.

Hannibal

• **
Re: Keuze tussen Nad c368 of YAMAHA R-N602
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2018, 16:25:02 »
De yamaha biedt het meeste waar voor zijn geld in termen van functionaliteit, lijkt het.
Vroeger veel naar yamaha (a klasse) geluisterd, heerlijk.

Is wel lang geleden.

Er is eigenlijk maar 1 goed advies vind ik altijd... luisteren, luisteren, luisteren...
Als dat kan.

Wel cool spul!
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)