Auteur Topic: Visaton alto 3c cube.  (gelezen 1678 keer)

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: Visaton alto 3c cube.
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2018, 15:39:10 »
Ziet er echt netjes uit zeg!! Ze lijken ook best nog wel aardig groot, of is dat een beetje het effect van de cameralens?
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale units, 4 Wharfedale Rank Arena mids en 4 Rank tweeters, Philips ribbons. Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

XXsanderXX

• *
« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2018, 16:18:39 »
Ze zijn idd best aan de maat. 115cm hoog 23cm breed en 30cm diep. 😁
👍

frits denon

• **
  • HiFi is emotie
« Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2018, 19:19:34 »
Petje af! Mooi hoor!  :idol:

Al aangesloten gehad?
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, Sony, IMF, Hepta en Rel.

Hannibal

• **
« Reactie #18 Gepost op: 18 juli 2018, 23:01:01 »
Petje af zeg!

Wouwie wat ziet er dat mooi uit
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)

XXsanderXX

• *
« Reactie #19 Gepost op: 6 augustus 2018, 12:32:33 »
Bedankt voor de complimenten heren.
Heb ze nog niet getest of aangesloten. Ben nog op zoek naar een juiste versterker of receiver.
Mijn eerste keuze valt nu op de Yamaha R-N803D stereo receiver samen met de YAMAHA BD-A1060 BLU-RAY-SPELER.
Dus moet even sparen. 😁
Nu eerst vakantie daarna maar weer even verder met het project.

Gr Sander.
👍

Fotohuis

« Reactie #20 Gepost op: 7 augustus 2018, 19:32:58 »
Wat netjes gemaakt! Visaton heeft ook erg mooie drivers met een uitstekende prijs-kwaliteits verhouding.

XXsanderXX

• *
« Reactie #21 Gepost op: 21 juni 2019, 12:17:09 »
Hierbij nog wat foto's. En mijn ervaring met deze speakers. Hoe ik ze nu aanstuur. Een bluetooth ontvanger met Ldac en apxt. Dus voor grote audio bestanden, mijn nieuwe telefoon kan deze bestanden ook doorsturen. (Sony Xperia 1). Na de bluetooth ontvanger gaat deze door een dac een smsl m100. En dan naar een Pioneer sa8500ii. Versterker.
Wat een verschil met de Pioneer sa6500 die ik eerst gebruikte. De muziek komt lekker soepel en ruimtelijk van de speakes af. Links is links en rechts is rechts. Bij stemmen en instrumenten die mono moeten klinken staan ook echt recht voor me. De balans is erg goed want het geluid klinkt ruimtelijk en komt dan ook niet uit de speakers maar is gewoon aanwezig. Heel dynamisch dus. Kwa klank. Gewoon wow. Vol en warm. Rustig in het hoog en een rijk midden. De bass. Die kwam beter uit de voeten na de spiks en de dac. Die was te veel aanwezig net geen booming maat gewoon te veel. Na het terug draaien van de bass klopt het geluid niet meer. Dus het een stalen plaat van 1 cm dik laten snijden en spiks gekocht. Ik was al op zoek naar een dac en samen was het ongeveer tegelijk klaar. En ja daar moest de bass weer wat opgeschroefd worden. Nu is de bass kort en zeer krachtig aanwezig, maar totaal niet overheersend. Ik ben voorlopig zeer blij met mijn set.

Gr Sander.
👍

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #22 Gepost op: 21 juni 2019, 18:45:36 »
Mooi geslaagd ontwerp hoor, kan zien dat er tijd in gestoken is.
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale units, 4 Wharfedale Rank Arena mids en 4 Rank tweeters, Philips ribbons. Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Fotohuis

« Reactie #23 Gepost op: 21 juni 2019, 21:12:38 »
Dat kun je wel zeggen!