Auteur Topic: B&W CDM9NT Te schel, ligt aan combinatie?  (gelezen 565 keer)

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
Re: B&W CDM9NT Te schel, ligt aan combinatie?
« Reactie #30 Gepost op: 27 mei 2018, 18:17:18 »
Met alle respect jouw kant op maar ik denk dat (bijna) niemand geļnteresseerd is die mogelijke oorzaken.
Belangrijkste is dat TS een oplossing heeft gevonden om het probleem op te lossen en dat is gelukt.
Ik denk niet dat het zinvol is om met allerlei mogelijkheden en/of discussies te openen over kabels, daar staat dit forum (helaas) al vol mee.
Maar mocht je je niet in kunnen houden, schrijf een artikel over kabels, versterkers en combinaties tussen deze twee dan maak je een punt en hoeven we het er nooit meer over te hebben...

Ik kan me haast niet voorstellen dat TS niet geintereseerd zou zijn in de mogelijke oorzaken voor klankverschillen bij kabelwisselingen en onder welke omstandigheden die wel en niet hoorbaar zouden kunnen zijn.
Ik geef die uitleg omdat ik, behalve voor een scheiding van kerk en staat,   ook voor een scheiding tussen die van wetenschap en subjectieve vaststelling en daaruit voortvloeiende aannames omtrent elektronica en natuurkunde.  ;)

Verder is het heerlijk als een set, door welke oorzaak dan ook, als beter ervaren wordt of daadwerkelijk beter is geworden.
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor

Kermit

• Moderator
« Reactie #31 Gepost op: 27 mei 2018, 19:28:15 »
Het staat een ieder vrij hier te reageren en berichten te plaatsen. Ik kan me goed voorstellen dat je het gehad hebt met de kabeldiscussies. Je kunt er dan voor kiezen om niet te reageren. Ik vrees dat kabeldiscussies met enige regelmaat terug zullen keren.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #32 Gepost op: 27 mei 2018, 22:58:01 »
Ik vrees dat kabeldiscussies met enige regelmaat terug zullen keren.
Kabeldiscussie's zijn prachtig! Laatst ook weer hier in Arnhem bij een gerenommeerde Hifi keten, begon die verkoper (die ik al lang ken, noem maar geen namen), weer tegen een klant te preken over de nieuwste kabels.

Die gast staat daar ook maar om spullen te verkopen, en hij kent mij ook al veel langer dan vandaag, en weet zelf donders goed dat je geen zak verschil hoort tussen een standaardje of een exoot.

Het is allemaal handel; en wanneer je je er goed bij voelt een kapitaal neer te leggen voor zo een kabel; ga vooral je gang, ik lach me rot  ;D
Wharfedale Laser 100 met IMF TL voor het laag, Philips ribbons, B&O receiver, Revox, Marantz en Loewe CD en DVD spelers,
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Fotohuis

• **
« Reactie #33 Gepost op: 27 mei 2018, 23:07:50 »
Juist op de toebehoren en de exoten wordt lekker veel verdiend, dus dat is belangrijk. Net zoals een piekfijne RIAA Phono versterker van honderden euro's. Ik zet die dingen electronisch met de bijbehorende berekening voor Eur. 7,50 in elkaar met een fraaie exotische OPAMP van Eur. 2,50 ipv. de goedkoopste NE5532 van Eur.ct. 0,25 die meestal hiervoor gebruikt worden.  8)

Mmuetst

« Reactie #34 Gepost op: 27 mei 2018, 23:10:45 »
Ik vind het ook prachtig, en ja iemand is wel geļnteresseerd in de mening van andere (ook die van Arjan) want anders  plaatst hij hier geen onderwerp. En eigelijk had hij ook een Black and Decker heggenschaar verlengsnoer kunnen gebruiken, hier het mooie verhaal van de demo van Quad:

"Interestingly, the New Scientists recently commented on the London Heathrow Hi Fi Show, saying that among the cables selling for up to £30,000 for 6 metres, they found Quad demonstrating their latest speakers to great enthusiasm. The orange cable to the speakers looked oddly familiar. When asked about it, Tony Faulkner, the recording engineer demonstrating them (who'd used the speakers as monitors while recording Saint-Saen's complete works for piano & orchestra, Gramophone's Record of the Year), said of the cables:"

"Yes, they would look familiar if you have a garden. Before the show opened we went over the road to the DIY superstore and bought one of those £20 extension leads that Black & Decker sells for electric hedge-cutters. They are made from good, thick copper wire, look nice and sound good to me. The show's been running for three days and no one in the audience has noticed..."

Fotohuis

• **
« Reactie #35 Gepost op: 27 mei 2018, 23:16:42 »
Ik zou niet zo gauw een Oranje B&D verlengsnoer gebruiken voor mijn speaker aansluitingen: Krijg ik ruzie met mijn vrouw over de idiote kleur van de LS kabel.  ??? :-\

Wat denk je van 2,5mm2 koper met markering, transparant Eur. 0,70ct/m bij Reichelt of zo? Iedereen tevreden.  :angel:

Mmuetst

« Reactie #36 Gepost op: 28 mei 2018, 00:16:19 »
Ik zou niet zo gauw een Oranje B&D verlengsnoer gebruiken voor mijn speaker aansluitingen: Krijg ik ruzie met mijn vrouw over de idiote kleur van de LS kabel.  ??? :-\

Wat denk je van 2,5mm2 koper met markering, transparant Eur. 0,70ct/m bij Reichelt of zo? Iedereen tevreden.  :angel:
Zeker niet zoals ik in de jaren 70 geboren...toen was oranje heel hip  ^-^ net als pijp roken.

« Laatst bewerkt op: 28 mei 2018, 00:18:48 door Mmuetst »

Fotohuis

• **
« Reactie #37 Gepost op: 28 mei 2018, 07:17:49 »
Ik weet er alles van af: Oranje behang op m'n slaapkamer ....  >:D

pereboom

• *
« Reactie #38 Gepost op: 30 juni 2018, 22:02:15 »
Vraag eens of je de NAD M3 mag proberen? De M3 is toch wel even heel wat anders dan de classiclijn van NAD.

Ik heb vroeger lang gespeeld met het kleinere broertje van jouw speakers icm met NAD Silverline
en dat klonk altijd heel fijn, ook op hoger volume.

Naar mijn mening klinkt de classic-lijn van NAD sowiso al snel te fel met veel luidsprekers , kijk eens naar een
Musical Fidelity of iets dergelijks en ga niet met kabels aan de gang want dat gaat niet helpen.