Auteur Topic: Welke BK subwoofer?  (gelezen 1163 keer)

sonsan

• *
Welke BK subwoofer?
« Gepost op: 25 juni 2018, 20:01:20 »
Graag een advies van jullie.
Na jaren 2e hands Mordaunt Short subwoofers in gebruik te hebben gehad ben ik nu toe aan iets anders (lees beters). Ik gebruik mijn audio apparatuur hoofdzakelijk voor het afspelen van muziek, heel af en toe een film (90/10%)
Na veelvuldig diverse fora te hebben afgestruind ben ik er wel uit dat het een BK gaat worden. Prijs/kwaliteit verhouding schijnt erg goed te zijn.
Nu twijfel ik tussen de Monolith en de 400XXLS (met Peerless speaker). De Monolith is een basreflex, de 400 een gesloten sub. Ik lees dat sommige een gesloten beter vinden dan een reflex omdat die de snelheid van de muziek beter kan volgen. Maar die Monolith kan weer lager, tot zo'n 15 Hz, de 400 tot 20 Hz. Maar heb je dat wel nodig bij muziek?
Nu heb ik met beiden geen ervaring dus ik hoop dat er hier audioliefhebbers zijn die dat wel hebben....

Gebruikte speakers: Mordaunt Short Mezzo 6 front, Avant MS908 surr. , Mezzo 1 back surr., Avant MS905 center
Gebruikte receiver: Marantz SR7007
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2018, 20:15:32 door sonsan »

supernova

Re: Welke BK subwoofer?
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2018, 16:58:55 »
Persoonlijk gesloten box 20 Hertz hoor je al niet meer. En voor muziek is 20 al wat (bijna)nooit voorkomt. Maar het is jou keuze. Onder de 20 Hertz kun je wel voelen.