Auteur Topic: Sonus Faber Cremona M of Monitor Audio PL200...? Wie helpt...???  (gelezen 184 keer)

Arjen1975

• *
Wie o wie kan mij op weg helpen...?
Ik ben voornemens een paar andere (vloerstaande) luidsprekers aan te gaan schaffen, maar weet eigenlijk niet zo goed welke ik moet nemen. Misschien dat iemand van jullie mij een beetje kan helpen? Ik weet dat luisteren het beste advies is, maar omdat het voor mij niet te doen is om met dergelijke speakers te gaan lopen slepen valt deze optie dus af...
Ik twijfel tussen een set Sonus Faber Cremona M of een paar Monitor Audio Platinum 200's. Waar ik vooral naar luister? Je mag me een typische radio Veronica luisteraar noemen ;) Ik heb een  set B&W 804S speakers gehad. Fijne set, maar ik wou wel eens wat anders. Ik hou van gedetailleerd geluid en als er een bassist bezig is, moet je dat wel kunnen horen... ;D Ik vond de Bowers wat vlak...
Als hardware heb ik een Classé CAP-2100 versterker, een Moon 300 Dac en een Pro Ject Stream Box als bron. Ook hangt er nog een oude Rotel cd speler aan en de Ziggo box is ook gekoppeld aan de Dac...
Wie o wie heeft ervaring met deze speakers en kan mij voorzien van wat info?

Groeten Arjen

erikjan

Re: Sonus Faber Cremona M of Monitor Audio PL200...? Wie helpt...???
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2018, 20:07:47 »
Toch is het enige zinnige advies: ga luisteren. Luidsprekers zijn echt heel persoonlijk. De rest van de installatie is dat veel minder (eigenlijk niet), op platenspelers na.

Het is een kwestie van smaak, en mijn smaak zal een heel andere dan jouw smaak zijn. O, en vergeet niet om tijdens het luisteren ook eens een stukje te lezen. Dan ga je onbewust merken dat de ene luidspreker vermoeiender (dus een niet zo goede keuze) is dan de andere (beste keuze).
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

pereboom

• *
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2018, 22:10:18 »
De Sonus Faber Cremona vind ik een van de mooiste speakers in die prijsklasse, maar dat is mijn mening.

Monitor Audio is in het algemeen wat helderer, kan dus vermoeiend gaan klinken op langere termijn.

Ga luisteren zou ik zeggen.

jazzman

• **
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2018, 14:36:09 »
Ik vind ze beiden niet de moeite waard, maar dat is mijn mening...
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

supernova

« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2018, 18:37:59 »
De Sonus Faber Cremona vind ik een van de mooiste speakers in die prijsklasse.

Monitor Audio is in het algemeen wat helderer, kan dus vermoeiend gaan klinken op langere termijn.

Ga luisteren zou ik zeggen.
Heb je bijna alles gehoord dan in die prijsklasse?

Hannibal

• **
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2018, 18:41:39 »
Fijn advies erikjan....

Luisteren idd....
Zit niets anders op  :)

Leuk ook nog
Misschien nog een stuk of 4 andere luidsprekers luisteren daarnaast  :think:

Veel luister plezier
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)