Auteur Topic: Vraag: kleine versterker  (gelezen 183 keer)

Buritas

• *
Vraag: kleine versterker
« Gepost op: 10 juli 2018, 21:54:25 »
Hoi allen,

Onlangs ben ik verhuisd. We hebben een ander tv meubel genomen. En nu past m'n huidige versterker (cambridge azur 640R) er niet in. Erg jammer, want ik vind dit een fantastische versterker.

Vandaag ben ik naar de lokale audio zaak in Leeuwarden geweest. Daar liet ie me een Atoll versterker zien. Mooi ding en past bij me. Wel wat aan de prijs (ca. €1000).

Bij deze doe ik een beroep op de kennis op dit forum. Welke 'kleine' versterkers zijn er? Waarbij wel kwaliteit geleverd wordt uiteraard.

Hoogte en breedte zijn niet zo spannend. Het gaat om diepte, die mag niet meer dan 36cm zijn.

Ik kijk uit naar jullie reacties!

jazzman

• **
Re: Vraag: kleine versterker
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2018, 22:17:48 »
Een ander TV meubel waar de versterker wel in past is wellicht goedkoper.. En je weet wat je hebt qua klank..
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

Buritas

• *
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2018, 22:20:06 »
Eensch. maar laten we er in dit topic er vanuit gaan dat ik verknocht ben aan m'n meubel en de versterker vervangen moet worden :)

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2018, 23:21:39 »
Tja Buritas, les voor de volgende keer. Zo'n meubel moet voldoen aan bepaalde eisen zodat je huidige set er makkelijk in past en makkelijk te bedienen is.
Of je ega heeft hier een bepaalde invloed gehad of jij bent toch niet zo'n audiofreak afterall... ;)
Zelf heb ik een meubel op maat laten maken waarbij de diepte de balangrijkste rol speelde.
Bij mijn vorige meubel moest ik een deel uit de achterplaat zagen, nu is het meubel 60 cm diep i.v.m. diepte van de versterker.

edit: ik zie dat je versterker al te koop staat, weliswaar niet om dezelfde reden....  :think:
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2018, 23:25:35 door Pimmie1968 »
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor

erikjan

« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2018, 23:26:29 »
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Buritas

• *
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2018, 05:51:58 »
@Pimmie1968: daar heb je gelijk in. M'n vorige meubel had ik op maat laten maken. Ditmaal niet. We kiezen voor esthetisch ipv of onze audio past. Ben nog benieuwd of je een oplossing weet in de vorm van een kleine versterker.

De reden dat ik terug ga naar stereo is tevens om esthetische redenen. Ik wil geen 5 speakers meer in m'n woonkamer. En daarom terug naar stereo.

@erikjan: hartelijk voor 't concreet meedenken. Heb je hier ervaring mee? Cambridge heeft ook een dergelijk apparaat. Overigens gaat m'n voorkeur uit naar een versterker zoals de Atoll.

Jan

« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2018, 07:25:46 »
Rega Brio
Myryad Z240

Buritas

• *
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2018, 07:38:16 »
Hier word ik blij. Die myryad lijkt op wat ik zoek!!! Bedankt Jan.

erikjan

« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2018, 08:45:18 »
Ik heb ervaring met de voorversterker (heb actieve speakers). Die werkt perfect.

De myryad wordt niet meer gemaakt voor zover ik kan zien.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric