Auteur Topic: B&W DM620 bas-mid units - vervangen of toch maar afschrijven?  (gelezen 173 keer)

MarcF88

• *
  • Analoog brein in de digitale wereld
B&W DM620 bas-mid units - vervangen of toch maar afschrijven?
« Gepost op: 25 augustus 2018, 15:07:10 »
Ik heb nog ergens een set DM620's staan, waar ik altijd met veel plezier naar luisterde. Maar hoe gaat dat, feestje gehad en dan loopt er toch ergens iets uit de hand... Van beide bas-midunits loopt de spreekspoel nu aan, tenminste dat is het vermoeden. Bij lage volumes zit er een vervelende trrr-trrr in, die het eigenlijk onluisterbaar maakt. Volume harder zetten en je hoort er niets meer van maar ja het kan niet elke dag feest zijn.

Ik heb de units in de onderdelencatalogus van B&W zien staan en dat heet "prohibitively expensive", het gaat hierbij niet bepaald om high-end kasten. Heb ik nog alternatieven om een en ander toch weer aan het spelen te krijgen, of wordt het een enkeltje milieustraat?
Accuphase E-205 - Thorens TD-125 - Dali suite 2.5SE
Denon AVR-X2100W - Infinity Oreus

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
Re: B&W DM620 bas-mid units - vervangen of toch maar afschrijven?
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2018, 16:22:35 »
Misschien zou het helpen om de speakerunits een halve slag (180 graden), dus ondersteboven, in de kast te plaatsen. Ik heb dit al div. malen als een mogelijke oplossing voor dat probleem op dit forum gelezen. Wie weet helpt het?

MarcF88

• *
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2018, 17:03:05 »
He Mokumer, dat klinkt nog helemaal niet als een slecht idee. Ze staan niet onder handbereik, maar over n week of twee ben ik er weer en dan ga ik dat zeker proberen. Hou je op de hoogte!

jazzman

• **
« Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2018, 18:02:24 »
Ik heb die luidsprekers vroeger verkocht... Ik herken het euvel, het kan zijn dat de bedrading tegen de luidspreker trilt. Luidspreker er uit halen en de aanhechting voorzichtig iets naar buiten buigen. Of in ieder geval zorgen dat de bedrading niet in de buurt van de woofer komt.
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

MarcF88

• *
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2018, 19:21:42 »
Wow, dat was een goede tip om de units om te draaien! Zorgt er inderdaad voor dat de units weer net genoeg vrij kunnen bewegen. Twee hoeraatjes voor de zwaartekracht, drie hoeraatjes voor Mokumer45. En Jazz, ik heb nog even gecheckt, de draden hingen vrij genoeg maar duidelijk dat dit ook mee had kunnen helpen. Thx all!

Nou, dat betekent dus ook dat de vervanging die ik toch had gekocht binnenkort op MP kan. Twee puike Philips FB840, 13kg Nederlandse trots in prima staat, iemand interesse? Binnenkort foto's in dit theater.

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
« Reactie #5 Gepost op: 7 september 2018, 19:34:20 »
Goed te horen, dat die tip gewerkt heeft. Veel luisterplezier met je speakers!