Auteur Topic: Zelf een compacte metaaldetector bouwen.  (gelezen 68 keer)

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Zelf een compacte metaaldetector bouwen.
« Gepost op: 31 augustus 2018, 16:28:18 »
Hier in Arnhem en het rijk van Nijmegen mag je, omdat er nogal wat oorlogsmunitie in de grond ligt, niet met een metaaldetector gaan rondlopen. Nu wil ik er zelf eentje gaan bouwen die ik bijvoorbeeld in een schoenzool kan plaatsen. Iemand suggestie's?  Het hoeft helemaal geen mega gevoelig high - tech ultra gevoelig ding te worden, maar meer iets om  simpele metalen voorwerpen op 10 cm diepte te kunnen lokaliseren.Bij voorbaat dank.
Wharfedale Laser 100 mids, met IMF TL voor het laag, Philips ribbons, B&O receiver, Revox, Marantz en Loewe CD en DVD spelers.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Raymond1

Re: Zelf een compacte metaaldetector bouwen.
« Reactie #1 Gepost op: 1 september 2018, 02:22:47 »
Neodymium magneet in je schoen?

Na kort google-en vond ik slippers met een ingebouwde metaaldetector: KLIK. Het bestaat schijnbaar, dus moet het zelf ook te maken zijn. Maar hoe, dat weet ik niet.

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #2 Gepost op: 1 september 2018, 12:13:11 »
Bedankt voor de tip! Eens zien hoe ze dit ontworpen hebben, de basis om er een te bouwen is niet moeilijk, heb ik begrepen; de afstelling daarentegen schijnt een tikkie lastiger te wezen. Het idee kwam van mijn dochtertje van 9 jaar oud, die hier in de buurt op verschillende voetbal en sportveldjes steeds met euromuntjes thuiskomt, onderhand zo langzamerhand nog meer dan wat ze aan zakgeld per week krijgt  :o
Wharfedale Laser 100 mids, met IMF TL voor het laag, Philips ribbons, B&O receiver, Revox, Marantz en Loewe CD en DVD spelers.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 1 september 2018, 12:21:50 »
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....