Auteur Topic: Cijferslot videorecorder ontgrendelen  (gelezen 129 keer)

3000 hertz

• **
Cijferslot videorecorder ontgrendelen
« Gepost op: 8 september 2018, 13:51:39 »
Ik heb nog een oude Grundig video recorder (type GV 450 VPT en gekocht op 3 mei 1994). Mijn zuster heeft nog een paar video banden die ze op DVD wil hebben.
Ik heb verder een Panasonic DVD Harddisk Recorder( DMR-EH65), waarmee ik de overzetting wel voor haar wil doen.

De video recorder heb ik al een jaar of 12 niet meer gebruikt en hij blijkt nu in de LOCK stand te staan. Met een cijfer code zou die lock stand ongedaan gemaakt moeten kunnen worden. De cijfer code had ik genoteerd in de gebruiksaanwijzing.

Wat ik ook probeer, het lukt niet om hem uit de lockstand te halen.
In 2005 heb ik dit probleem ook al eens gehad en de winkel heeft voor 50 euro ongeveer, het probleem verholpen.

Door onverklaarbare oorzaak staat hij nu weer in die lock stand en ik weet zeker dat ik hem er niet in heb gezet en ook de cijfercode is juist.
Mogelijk is door de lange stilstand de backup batterij leeggeraakt, waardoor hij in een soort fabrieks instelling is gekomen (ik bedenk maar wat).
Ik heb geen zin om weer 50 euro of meer neer te tellen voor het unlocken. Ik gebruik het apparaat verder nooit meer.

Weet iemand een methode om hem te unlocken.

jazzman

• **
Re: Cijferslot videorecorder ontgrendelen
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2018, 14:37:12 »
Grundig
GV440..
GV450..
GV460..
GV464..
GV465EURO
GV470..
VCR Electronic
Lock Cancel
Press the 'CODE' button on the remote control handset. Enter the numbers 4 9 3 4 on the remote control handset in this order and confirm with the 'OK' button. Press the 'STAND-BY' button or disconnect the recorder from the mains.
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

3000 hertz

• **
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2018, 15:57:11 »
Hij doet het weer  :yeah: :armswing:

Hardstikke bedankt. Ik had eerlijk gezegd weinig hoop, dat iemand dit zou weten.

Ik ga de banden overzetten op dvd.

erikjan

« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2018, 16:20:43 »
:)

Die 50 euro had die winkel snel verdiend...
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

jazzman

• **
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2018, 17:02:27 »
Hij doet het weer  :yeah: :armswing:

Hardstikke bedankt. Ik had eerlijk gezegd weinig hoop, dat iemand dit zou weten.

Ik ga de banden overzetten op dvd.

Ehmmm het stond gewoon op internet  ;D een beetje goochelen en de oplossing was gevonden ;D
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

erikjan

« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2018, 17:41:21 »
Offtopic: Je kent het gezegde: Met bing zoek je en met google vind je? :P
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

3000 hertz

• **
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2018, 15:05:59 »
Achter af gezien met de kennis van nu, had ik dit inderdaad zelf kunnen opzoeken. Maar ik dacht in aanvang, dat het LOCK probleem mogelijk alleen door een handeling op de print plaat was op te lossen. Daar heb ik geen verstand van. Het was niet bij me opgekomen, dat de fabrikant een algemene code heeft bedacht, toe te passen met een andere procedure dan die in de gebruiksaanwijzing omschreven.

Ik heb de rekening er nog eens bij gepakt. Het volgende staat omschreven:
Divers klein materiaal.                                                                4,68
Arbeidsloon.                                                                             35,71
Apparaat uit de "locked "stand gezet.
Enige funkties getest.
De kanaaal 36 zender v/d video is ingeschakeld.
De batterij van de AB is vrijwel leeg.                                          40,39
                                                               BTW 19%                   7,67
                                                               Te betalen                 48,06

Het apparaat is ook nog heen en weer gezonden tussen de winkel en een extern reparatie bedrijf kan ik me herinneren. Dat heeft ook nog weer wat gekost.

Hij doet het weer en inmiddels zijn de oude video banden gedigitaliseerd en op DVD gezet.