Auteur Topic: Nog een vraag.  (gelezen 295 keer)

vinrouge

• *
Nog een vraag.
« Gepost op: 12 september 2018, 23:15:11 »
Beste leden/kenners.
Ik speel momenteel met een voor mij mooie buizenbak op tannoy grf 15 inch.
Uiteraard zou ik bijna zeggen wil ik verder gaan met analoog.
Omdat ik van een aangenaam gedetailleerd maar toch relaxte sound hou overweeg ik mijn Cambridge audio azur 851 streamer, deze is helemaal niet slecht maar te los in het laag en wat schel in het hoog, eventueel op te waarderen met er een hoogwaardige dac achter te plaatsen. Zo kan ik een Antelope gold met voltius voeding bijna nieuw over nemen, deze staat bekend voor zijn detail en controle.

Denken jullie dat dit echt een meerwaarde gaat geven?
Ik betracht een evenwichtig geluid met mooier beeld.
Of zou een andere geïntegreerde streamer van een gelijke kwaliteit als de Antelope een betere optie zijn?

Wie o wie geeft me wat advies of tips waar ik wat aan heb?

Thanks.
Vinrouge.

Jan

Re: Nog een vraag.
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2018, 18:20:46 »
Ik ben niet zo bekend met streamers en hun klankkleur, maar is het mogelijk om ze thuis van te voren te beluisteren?

vinrouge

• *
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2018, 18:40:52 »
Neen maar ik kan mijn streamer wel meenemen en daar een vergelijk doen.

vinrouge

• *
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2018, 21:25:40 »
Niemand ervaring met een goeie dac achter een streamer?

turbomarco

• Audiofiel .....kuch
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2018, 21:52:53 »
Ik gebruik de gewoon de dac die in de versterker zit ,die is volgens mij wel goed  :D
diyma

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2018, 22:13:46 »
Ik ben dacloos, luister nu naar een gerepareerd Sony cassettedeck.
Wharfedale Laser 100 mids, met IMF TL voor het laag, Philips ribbons, B&O receiver, Revox, Marantz en Loewe CD en DVD spelers.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Mmuetst

« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2018, 23:17:41 »
Niemand ervaring met een goeie dac achter een streamer?
Ervaring bij HiFikluben waar de DAC van de Blue Sound streamer en de NAD M51 vergeleken werden. Er werd een zeer bekend stukje muziek gespeeld van Noroh Jones en in de piano kon je tijdens de vergelijking goed het verschil horen (tenminste dat is wat ik heb waargenomen, want ik heb geen idee of alles wel op dezelfde geluidsniveau werd gespeeld of dat er iets anders werd toegepast). Ik ben zelf zeer tevreden over de DAC in mijn Blue sound speler en ga geen €2000,- voor een NAD M51 uitgeven. Ik lees ook dat de Antelope gold een volwaardige voorversterker is en teven een mooie hoofdtelefoon versterker. Als de prijs O.K. is dan zou ik er voor gaan. Mogelijkheid om een Platenspeler aan te sluiten is ook aanwezig (mits je een extra Phono voorversterker gebruikt).

Er zitten in deze DAC allemaal "mooie"  verhalen zoals een verwarmde DAC: overgenomen van een recensie: "Dat brandschone digitale signaal wordt vervolgens naar een converter-chip geleid die door Antelope Audio in een afgesloten en verwarmde behuizing is geplaatst. Deze oven (zo noemen ze het letterlijk) zorgt voor een zeer constante temperatuur van de converter, wat goed is voor de lineariteit en dus wederom voor de precisie". In hoe verre deze oven voor gebakken lucht zorgt laat ik aan andere mensen over.
« Laatst bewerkt op: 14 september 2018, 09:28:45 door Mmuetst »

Laan

« Reactie #7 Gepost op: 14 september 2018, 21:03:38 »
Een betere dac kan best zinnig zijn, net als een betere streamer. Of het bij jou beter is? Probeer het. Ik ben erg blij met audio gd dacs.

Jan

« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2018, 21:51:46 »

vinrouge

• *
« Reactie #9 Gepost op: 15 september 2018, 17:59:30 »
Dank voor de reacties.
De cambridge audio azur 851n ís eigenlijk al een behoorlijk goede streamer maar ja, het hifi virus hé.
De antelope zou echt wel wereld top zijn en vroeg me af, verschil hoor je zowiezo maar het moet ook echt beter zijn voor ik nog eens diep in de portefeuille ga duiken.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #10 Gepost op: 15 september 2018, 20:12:35 »
Foutje: verschillen meen je sowieso te horen. Blind haal je er maar weinig uit...
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

vinrouge

• *
« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2018, 20:49:25 »
Ik wil geen discussie starten tussen believers en non believers maar het verschil tussen goed en beter hoor ik wel. Ook blind.

erikjan

« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2018, 21:15:22 »
En dat kun je niet bewijzen, ondanks dat je geen discussie wenst.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Mmuetst

« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2018, 21:24:44 »
Is die buizenversterker waar je het over hebt aan het begin van dit topic een eindversterker of een geïntegreerde versterker? Want in geval van een eindversterker, dan is zo'n DAC voorversterker een mooie en handige aanvulling. Wel lastig dat je de DAC bij de verkoper moet beoordelen. Ik moest dat ook met mijn laatste aanwinst doen (AudioLab 8000CD) maar vond het wel weer leuk om een ander systeem bij een liefhebber thuis te beluisteren. Zo hoor je weer eens een ander merk luidsprekers in een andere luisterruimte.
En heb zeker geen spijt van deze CD-speler...
Wat ik me wel afvraag, waarom doet iemand zo'n mooie DAC weg? Heeft ie dan misschien gebreken?
« Laatst bewerkt op: 15 september 2018, 21:27:03 door Mmuetst »

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #14 Gepost op: 15 september 2018, 21:27:01 »
Ik wil geen discussie starten tussen believers en non believers maar het verschil tussen goed en beter hoor ik wel. Ook blind.
Heb je ooit meegedaan aan een blindtest? Je zou verrast zijn. Ik zit al dertig jaar beroepsmatig in de audio, ontmoet al evenzoveel jaren mensen die allerlei verschillen 'horen' en moet de eerste nog treffen die bewijst blind, deze verschillen blind ook werkelijk te kunnen duiden.
Begrijp me niet verkeerd, ook ik hoor allerlei verschillen tussen van alles en nog wat ....maar blind* ging ik op mijn muil en daar lig ik niet wakker van want dat deed iedereen.

*bij een behoorlijk goed gecontroleerde blindtest.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....