Auteur Topic: DSP audio processor  (gelezen 128 keer)

robbeb

• *
DSP audio processor
« Gepost op: 26 september 2018, 14:01:18 »
Hallo,

Als eindwerk zal ik samen met mijn stagebedrijf een DSP audio processor maken met volgende specificaties.

2  x  Line inputs
2  x  Phono inputs
4  x  Mic / Effects inputs
2  x  Effects return inputs
2  x  Effects send outputs
2  x  Tape /  Mix outputs
3  x  Bass outputs
3  x  Upper Bass outputs
3  x  Mid outputs
3  x  High outputs
12 band graphic eq
Parametric Mid sweep
Bass sweep
Switchable High pass filter
4 x Cut out switches ( wegfilteren bass,upper bass...)
4 x Output drive level controls (volume regelen van de 4 outputs elk afzonderlijk)
4 x Output LED displays( per output leds die aantonen hoe krachtig het signaal is)

Nu vroegen ze me om de geschikte processor hiervoor te zoeken. mijn vraag was hoe begin ik hier aan?
Hoe weet ik welke geschikt hiervoor is en welke niet?
Ik kreeg volgende link mee met processoren waaruit ik kan kiezen:
=part_name&columns[1]=star_product&columns[2]=plp_termination_date&columns[3]=_522&columns[4]=status&columns[5]=_403&columns[6]=_25&columns[7]=family&columns[8]=series&columns[9]=group&columns[10]=program_memory_kb&columns[11]=ram_kb&columns[12]=data_flash_kb&columns[13]=program_memory_type&columns[14]=pin_count&columns[15]=cpu&columns[16]=max_freq_mhz&columns[17]=operating_voltage_max_v_&columns[18]=operating_voltage_min_v_&columns[19]=_3291&f=digital-sound-processors&g=audiovideo&selectedCategory=param_1&sg=d2audio]https://www.renesas.com/eu/en/search/parametric-search.html?category=param_1&columns[0]=part_name&columns[1]=star_product&columns[2]=plp_termination_date&columns[3]=_522&columns[4]=status&columns[5]=_403&columns[6]=_25&columns[7]=family&columns[8]=series&columns[9]=group&columns[10]=program_memory_kb&columns[11]=ram_kb&columns[12]=data_flash_kb&columns[13]=program_memory_type&columns[14]=pin_count&columns[15]=cpu&columns[16]=max_freq_mhz&columns[17]=operating_voltage_max_v_&columns[18]=operating_voltage_min_v_&columns[19]=_3291&f=digital-sound-processors&g=audiovideo&selectedCategory=param_1&sg=d2audio

Alle hulp is welkom!!
Alvast bedankt,
Robbe

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: DSP audio processor
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2018, 15:32:41 »
Is het niet zo dat je stagebedrijf enigszins het raamwerk dient op te zetten voor wat je als student moet maken. Dit volledige project lijkt me nogal enorm uitgebreid, gezien de hoeveelheid analoge in en outputs. Dit is niet de beschrijving voor een DSP maar voor een volledige mengtafel met DSP aan boord. Is dat niet wat hoog gegrepen voor een stageproject?
De processoren die ik te zien krijg in je link zijn volgens mij voor van alles en nog wat maar niet specifiek gericht op wat jij beschrijft.

Maar misschien ben ik wel een te ouderwetse audiomonteur ;)
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

robbeb

• *
« Reactie #2 Gepost op: 26 september 2018, 16:04:18 »
Vond ik ook, nu ik heb dit als voorbereidende opdracht gekregen ik start pas in januari.
Uitgebreid is het inderdaad daarom dat het ingediend is onder de naam DSP audio processor (zonder de specificaties). Ik krijg hier wel een half jaar de tijd voor.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2018, 17:03:26 »
Die naam van de opdracht dekt naar mijn idee op geen enkel wijze de omschrijving 😵
Het is een mengtafel, niets meer of minder. Een half jaar lijkt me overigens weinig voor een dergelijk uitgebreid project...
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Vincent Kars

• *
    • The Well-Tempered Computer
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2018, 22:06:23 »
Mogelijk hier eens wat rondneuzen: https://www.minidsp.com/products/minidspkits

robbeb

• *
« Reactie #5 Gepost op: 28 september 2018, 12:50:35 »
Die naam van de opdracht dekt naar mijn idee op geen enkel wijze de omschrijving 😵
Het is een mengtafel, niets meer of minder. Een half jaar lijkt me overigens weinig voor een dergelijk uitgebreid project...

Het is het bedrijf zelf die deze naam eraan gegeven heeft. Wat voor mijn vraag er nu efjes helemaal niks toe doet, en of dit nu haalbaar is of niet maakt mij nu ook even niet uit. Het enige wat ik wil weten is hoe begin je eraan om uit een datasheet de info te halen die voldoet aan mijn specs.

jazzman

• **
« Reactie #6 Gepost op: 28 september 2018, 13:20:24 »
Als dit je eindwerk is dan moet het toch inmiddels bekend zijn hoe je ergens aan begint?
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling