Auteur Topic: Philips N2544 cassettedeck brom  (gelezen 200 keer)

Michel82

• *
Philips N2544 cassettedeck brom
« Gepost op: 1 oktober 2018, 23:26:44 »
Hallo leden,

Enkele dagen geleden heb ik een oude set van mijn overleden stiefvader uit het stof gehaald.  Het betreft een Philips N2544 hifi cassettedeck , en een philips 604 stereo receiver.  De receiver is in goede staat. De cassettedeck heb ik kunnen opknappen ( 2 afgebroken knoppen, en een VU meter zat vast, beide verholpen ).

Gisteren speelde hij prima, maar vandaag hoorde ik een "statische "brom op de linker speaker zodra ik op play druk, het is overigens geen zware brom. Muziek geeft hij gewoon weer, de brom blijft op de achtergrond, wat bij "stille "momenten in muziek toch een beetje hindert. Zodra ik de cassette stop zet, is de brom weg. Mijn kennis hierover is niet bijzonder groot, dus ik zou het zo niet weten waar ik precies zou moeten zoeken. Wie kan mij weer een beetje op de goede weg helpen ?

Ik ben niet gek, ik ben gewoon audiogestoord.

Fotohuis

• **
Re: Philips N2544 cassettedeck brom
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2018, 20:29:35 »
Dit soort problemen zit bijna altijd in de REC schakelaar, bij Philips een meerdeks schakelaar. Deze moet je heel voorzichtig demonteren, met IPA schoon maken en dan liefst met een beetje Contactvet of Brunox terug zetten.