Auteur Topic: Nieuw lid met brandende vraag  (gelezen 454 keer)

tristan.linden518

• *
Nieuw lid met brandende vraag
« Gepost op: 4 oktober 2018, 18:46:57 »
Dag forumleden,

Mijn naam is Tristan en ik ben een nieuw lid. Muziek liefhebber in de eerste plaats en beginnend audiofiel.
Mijn vraag is dit: Ik heb een Teufel connect (vanwege de usb-ingang) op een DAC van Musical Fidelity aangesloten en samen met een cd-speler en mini-disk speler op een gereviseerde NAD c372. Daaraan hangen nu, met dikke kabels, Mission M74. Prima geluid. Maar wat zou een goed, beter, best alternatief zijn voor de Mission luidsprekers. Ik wil in eerste instantie 2de hands gaan zoeken. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.
Wat kunnen jullie me adviseren? Ik ben al een beetje aan het kijken naar oa de oudere Driade's, misschien Hepta? Infinity? Quadral? Kef iQ?

Dank alvast voor jullie input!

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Nieuw lid met brandende vraag
« Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2018, 18:58:31 »
Impulse 54.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Mmuetst

« Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2018, 19:06:19 »
Hallo Tristan,

Luidsprekers zijn persoonlijk, wat de een mooi vind, vind iemand anders weer slecht. Ik weet niet waar je woont, maar deze verkopers op marktplaats hebben vaak mooie luidsprekers (die ook mooi zijn qua kwaliteit en waar je ook een vorm van garantie krijgt)

~ Sublow Frequentie ~ Zit in Amersfoort en heeft zijn woonkamer omgebouwd tot luisterruimte.
Heeft momenteel (een greep uit zijn voorraad)
Mission 752 Freedom luidsprekers (maar ja, je hebt nu al Mission en wilt iets anders).
ACR Isostatic RP 200 luidsprekers
Driade D120 luidsprekers
B&W Bowers & Wilkins DM 604 luidsprekers
Freak!uence  deze verkoper zit in Woerden en ze hebben momenteel +/- 86 luidsprekers op voorraad
Bijvoorbeeld de Translator Impact 30.
Even dit op marktplaats zoeken dan kom je misschien iets moois tegen.

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2018, 21:34:13 »
Marktplaats een paartje Wharfedale Laser 80 monitors.Staan al sinds 22 september. Serieuze speakers!
Wharfedale Laser 100 mids, met IMF TL voor het laag, Philips ribbons, B&O receiver, Revox, Marantz en Loewe CD en DVD spelers.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

supernova

« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2018, 22:44:16 »
Infinity en Quadral uit de merken die je noemt maar dan vooral bij Infinity speakers tot het jaar 2000 ongeveer.
Freak!uence geen goed idee, mooie woorden, maar in de praktijk maken ze die woorden niet waar. Schoongemaakt en helemaal nagelopen, laat me niet lachen maar dan heb ik het over versterkers en andere apparatuur. Ik heb die ervaring en een andere kennis ook.

tristan.linden518

• *
« Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2018, 18:55:01 »
Dank voor jullie reacties. Ik ga ze zeker onderzoeken!

frits denon

• **
  • HiFi is emotie
« Reactie #6 Gepost op: 5 oktober 2018, 19:41:03 »
Ik woon nabij Groningen en heb Hepta Four Tune op MP staan in zilvergrijs.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.