Auteur Topic: Onkyo TX-NR626 en Sennheiser RS-175  (gelezen 1150 keer)

Martijnvanhooff

• *
Onkyo TX-NR626 en Sennheiser RS-175
« Gepost op: 13 oktober 2018, 15:15:32 »
Dag Allen,

Gister een Sennheiser 175 gehaald.
Deze is aan te sluiten via mini jack of tosslink.
Nu dacht ik mooi, tosslink! Alleen is dat een input op de onkyo en geen output. Ik wil hem aansluiten aan zone 2. Dit gaat enkel blijkbaar via RCA. Ik moet dus sowieso een converter er tussen gooien. Wanneer heb ik het minste verlies, tosslink naar rca of mini jack naar rca?

Groeten, martijn

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Onkyo TX-NR626 en Sennheiser RS-175
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2018, 15:31:28 »
Waarom een converter? van zone 2 cinch ( tulp) naar mini jack, klaar.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Martijnvanhooff

• *
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2018, 15:35:10 »
Ik gebruik de termilogie waarschijnlijk niet goed. Ik bedoel eigenlijk eenvoudig, wat geeft het minste verlies, mini jack naar tulp of tosslink, convertor naar tulp. Denk het eerste, tevens de goedkoopste oplossing haha

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2018, 16:51:04 »
Het is in elk geval handig om de termen in volgorde van de signaalweg te noemen. cinch-stereo naar stereo mini-jack.
Het is TosLink ( van Toshiba) maar dat terzijde  ;).
groeten,
Arjan

Vincent Kars

• *
    • The Well-Tempered Computer
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2018, 18:38:05 »
Als ik de documentatie goed begrepen heb dan gebruikt de 175 8-FSK Digital voor de signaal transmissie
Voedt hem een analoog signaal dan zal dat intern met een AD converter omgezet worden naar digitaal.

Als je digitaal van je receiver naar de 175 wil dan zou je een HDMI > Toslink converter kunnen proberen, b.v.
https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-stereo-en-5-1-audio-extractor?channable=e17871.NDU1Nzg&gclid=Cj0KCQjwr4beBRDNARIsAGZaZ5cVGeHT_-pnZ1Jyc9T7D5RuOeit7Vg2MmVQblZHwwZmv1CR8ssBEKUaAtWoEALw_wcB

Geen idee of er een hoorbaar verschil is met een analoge input.

Martijnvanhooff

• *
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2018, 10:59:53 »
als je (samsung 9+) toslink intypt krijg je automatisch tosslink zie ik haha!

Als ik hem via de ouput doe van de onkyo en hem naar de splitter stuur dan heb ik mogelijk wel mijn audio via de 175. Dat klinkt goed, alleen zou ik dan eerst het signaal moeten dupliceren zodat er wel 1 signaal naar de TV terug gaat voor alle andere rand-apparatuur, en 1 signaal om het audio deel eruit te trekken. Ik denk dat ik dan wel veel ga verliezen.

Ik vraag me wel af of ik bij de onkyo er voor kan kiezen om het beeld via zone 1 binnen te halen en het geluid via zone 1 (tijdens tv kijken met 175 bijvoorbeeld).

Ik ga eerst het eens testen met jack rca. Iemand goede ervaringen met bepaalde merken?
Ik ben altijd fan geweest van Oehlbach en AudioQuest.

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2018, 13:00:05 »
Kabels maken geen ene mallemoer uit qua klank op dat soort afstanden. Niente,  nada, nul.
Kies voor materiaal met een beetje behoorlijke stekkers en een nette afscherming..klaar! Maakt niets uit voor het geluid maar wel voor de duurzaamheid.
groeten,
Arjan