Auteur Topic: Mathaudio EQ  (gelezen 121 keer)

Snarfie

• *
Mathaudio EQ
« Gepost op: 30 oktober 2018, 19:46:29 »
Was opzoek naar een DSP. Na mijn kamer enigszins voorzien te hebben van dempings- materiaal waren mijn IMF Compact II speakertje nog steeds High Happy dus toch maar even opzoek naar een DSP die dit euvel kon tackelen. Minidsp HD leek de voorkeur te hebben tot dat ik voor niets MathAudio EQ tegen kwam als DSP plug-in in Foobar2000 mijn mediaplayer bijvoorkeur.

Ik was stomverbaasd m.b.t. de resultaten nee niks meet microfoon maar gewoon mijn Flaptop mic Thinkpad x230.
Alle ssss'en in vocals en High hats effectief gereduceerd. Muziek meer gebalanceerd stuk rustiger bass strakker. Mathaudio EQ creŽert niet zelf een zogenaamd optimal frequentie alternatief maar geeft aan wat jouw frequentie problemen zijn en laat je vervolgens met een slider de voor jouw optimale geluidsbeleving bepalen. Vroeg me af of er andere forum leden zijn die met Mathaudio EQ werken en ervaring met deze software hebben. Ga nog wel een beter meet mic aanschaffen voor zover dat een verbetering gaat geven. Dit scheelt je gewoon honderden euro's indien je audio workflow louter uit een NAS pc of laptop bestaat.

https://mathaudio.com/download.htm   Indien je Foobar2000 gebruikt gratis voor nop. :eye:

Na 5 metingen een behoorlijke vlakke freq response. Je kan wel zien waar de IMF'jes een voorkeur voor hebben

The setup
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2018, 19:59:06 door Snarfie »
NAD C350 - Technics SE-9011 pre-amp SU-9021 power-amp - Topping D10 High-Res DAC - IMF Compact II - B&W DM 602  (als subwoofers) - AKAI APC Ableton controller - Allen&Heath Xone 4D digital workstation.

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: Mathaudio EQ
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2018, 20:54:32 »
Je kan wel zien waar de IMF'jes een voorkeur voor hebben

Voor 10CC !! Hebben mijn IMF'jes ook al een voorkeur voor. En ik ook  :armswing:
Wharfedale Laser 100 mids, met IMF TL voor het laag, Philips ribbons, B&O receiver, Revox, Marantz en Loewe CD en DVD spelers.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Snarfie

• *
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2018, 20:59:58 »
Voor 10CC !! Hebben mijn IMF'jes ook al een voorkeur voor. En ik ook  :armswing:
Zo is dat  ;)
NAD C350 - Technics SE-9011 pre-amp SU-9021 power-amp - Topping D10 High-Res DAC - IMF Compact II - B&W DM 602  (als subwoofers) - AKAI APC Ableton controller - Allen&Heath Xone 4D digital workstation.

Snarfie

• *
« Reactie #3 Gepost op: 2 november 2018, 17:40:02 »
Heb nu een meting verricht met een Sonarworks meet microfoon (lijkt erg op een ECM8000) mega verschil met de FLaptop mic. Uiteraard zelfde positie. Vanaf iets meer dan 200Hz krijg je een headroom van 5db erbij en dat is een wereld van verschil in geluids beleving. Aan het afkicken van die hoge tonen.
Bijgaand de flaptop mic meting en de Sonarworks mic.

Laptop mic

Sonarworks mic

« Laatst bewerkt op: 2 november 2018, 21:24:07 door Snarfie »