Auteur Topic: Even voorstellen en een vraag over pick-up etc.  (gelezen 98 keer)

Berry76

• *
Even voorstellen en een vraag over pick-up etc.
« Gepost op: 7 november 2018, 21:11:39 »
Hallo ik ben Berry, 42 jaar oud en heb het vinyl weer ontdekt.

Mijn set bestaat nu uit een gereviseerde akai AP-D33 en een B-tech BT26 voorversterker.
Dit is aangesloten op mijn Denon AVR x1300w en de boxen zijn de Dali zensor 7.

Wat zou een leuk element zijn om de standaard te vervangen. Budget is beperkt.

Wat is een leuke voorversterker, nu moet ik het volume behoorlijk open draaien met de huidige voorversterker? Ook hierbij is het budget beperkt. Wellicht een leuke 2e hands en waar let je dan op?

Alvast bedankt

Mmuetst

Re: Even voorstellen en een vraag over pick-up etc.
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2018, 21:40:47 »
Hoi Berry,

Welkom op dit forum. Ik hoor veel goeds over MP110 van Nagaoka. Deze is wel +/- 140,-
Goedkoper en zeker niet slecht: ortofon 2m red kun je al krijgen voor 100,-
(laatste heb ik zelf gehad tot het moment dat ik ben overgestapt op een MC type element.
Nagaoka heeft ook een MP100 (goedkoper broertje)
Maar welk element heb je nu? misschien is het vervangen van je naald ook al een verbetering en meestal goedkoper dan het vervangen van je element.
« Laatst bewerkt op: 7 november 2018, 21:55:48 door Mmuetst »

Berry76

• *
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2018, 21:51:50 »
Ben nieuw met zaken als element. Vroeger een koffer pick-up gehad.
Hoe kan ik zien welk element ik heb? Ik vermoed het standaard fabriek af element.

De verkoper via mp gaf ook al aan dat het element vervangen een verbetering kon zijn.

Mmuetst

« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2018, 22:01:51 »
Wat betreft de voorversterker, NAD heeft wel een aardige voorversterker NAD PP2E. Deze is alleen niet instelbaar.
Iets duurder is de PRO-JECT PHONO BOX S deze is wel instelbaar impedantie en capaciteit.

Bij de Akai werd een VM dual magnet type element meegeleverd (zie zo 123 niet welke fabrikant deze maakte, zou ook goed kunnen zijn dat Akai zelf ook elementjes maakte, maar zou ook een budget Audio Technica kunnen zijn).
Even zoeken kom ik op de Akai PC-90 cartridge.
« Laatst bewerkt op: 7 november 2018, 22:08:40 door Mmuetst »

supernova

« Reactie #4 Gepost op: 7 november 2018, 22:11:24 »
Artcessories pre II is een uitstekende phono mm versterkertje voor 5 tientjes met een variabele Gain knop, Low cut filter en keuze tussen 100 en 200 pf
De Nagaoka moving Permaloy 110 is een voor het geld goed element, maar als het budget het toe laat een mp150 of 200 is toch wel een stukje beter. De Ortofon Red vindt ik niet zo goed. Nagaoka is rustiger.

supernova

« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2018, 22:14:06 »
De Artseccories is beter dan de NAD en goedkoper en meer mogelijkheden. Deze degelijke metalen pre doet niet onder voor een phono  pre van rond de 400 euro(of zelfs duurder).

Berry76

• *
« Reactie #6 Gepost op: 8 november 2018, 08:17:22 »
Bij de Akai werd een VM dual magnet type element meegeleverd (zie zo 123 niet welke fabrikant deze maakte, zou ook goed kunnen zijn dat Akai zelf ook elementjes maakte, maar zou ook een budget Audio Technica kunnen zijn).
Even zoeken kom ik op de Akai PC-90 cartridge.

Het is een idd PC-90 element.

Berry76

• *
« Reactie #7 Gepost op: 8 november 2018, 22:34:33 »
Ik heb vandaag de project besteld. Via amazon.de daar kon ik een nieuwe kopen voor de mp prijs hier.
Omdat ik daar zowel mm als mc elementen mee kan versterken is dit de keuze geworden.

Dan kan ik nog nadenk en over het element.

PRO-JECT PHONO BOX S deze is wel instelbaar impedantie en capaciteit.