Auteur Topic: Upgraden oude hifi set - is dit de juiste move?  (gelezen 173 keer)

EdRaket69

• *
Upgraden oude hifi set - is dit de juiste move?
« Gepost op: 10 november 2018, 20:58:34 »
Lang, lang geleden heb ik een hifi set opgebouwd (en die heb ik nu nog), bestaande uit:
- CD Speler: Marantz CD17MKII
- Voorversterker: Rotel RC-971
- 2x Eindversterkers Myriad T-60 (bi-amping)
- Speakers: Impulse 54
- incl. goede kabels ertussen.

De laatste 10 jaar heb ik er weinig mee gedaan. Als ik er echter voor ga zitten vind ik het nog steeds heel behoorlijk klinken. Wat ik veel doe (gemak) is het streamen van de iTunes library op mijn iMac, via een Airport Express, naar een analoge input van de Rotel.

Ik wil graag de zwakste schakel van mijn set upgraden. Dat lijkt me de Airport Express. Heb even rond zitten lezen en zit te denken aan een Auralic Aries Mini (met iFi Power adapter) - want ik wil wel graag het gemak van via een app al je muziek bedienen.

Zijn jullie het eens dat dit een goede eerste stap is in mijn situatie? Dank voor het advies.

frits denon

• **
  • HiFi is emotie
Re: Upgraden oude hifi set - is dit de juiste move?
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2018, 08:35:45 »
Ik heb geen ervaing met de Airport Express, mmar je kunt mogelijk de audio uit verbeteren met een Dragonfly Red in de USB uitgang, daarin weer de cinch audio stekker, die dan weer met de versterker verbonden is.

Ik heb op deze manier mijn PC ook verbonden met mijn versterker. Is een flinke verbetering t.o.v. de directe verbinding vanaf de geluidskaart.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

Mmuetst

« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2018, 18:08:39 »
Wil je de computer niet meer met een kabeltje verbinden? Ik heb zeer positieve ervaring met BlueSound. Ik heb een NAD versterker met ingebouwde module en een 2e hands Vault (type 1). Deze kan eenvoudig met een app bediend worden vanaf je telefoon, tablet en PC/mac. Tevens ondersteund de BlueSound highres audio en veel verschillende muziek diensten (ik gebruik Spotify en Qobuz).

EdRaket69

• *
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 13:29:09 »
Dank voor de reacties. Ik kom er een beetje laat op terug, want had problemen met aanloggen.
Anyway, een kabel is uiteraard de beste oplossing, maar dat kan niet vanwege de plek waar de diverse zaken staan in huis.
Inmiddels heb ik een Auralic Aries Mini gekocht en ben zeer tevreden met het resultaat. Mijn muziek staat in iTunes in ALAC (lossless) formaat. Ik stream via AirPlay naar de Aries Mini (CD kwaliteit blijft dan over) en kan het fijn bedienen op mijn iPad met de Remote app van apple. Gebruikersvriendelijkheid, streamen en CD kwaliteit - prima voor mij.