Auteur Topic: Mijn set, en wat kan er beter :)  (gelezen 300 keer)

Koning

• *
Re: Mijn set, en wat kan er beter :)
« Reactie #15 Gepost op: 18 november 2018, 15:02:14 »

Het duurde even maar er staat een foto.
Niet echt een top foto maar toch, hij staat er op

Koning

• *
« Reactie #16 Gepost op: 18 november 2018, 15:03:26 »
Ik zet mijn foto's op www.mijnalbum.nl en kopieer het naar de gewenste site.

Thx, het is gelukt 🙂

frits denon

• **
  • HiFi is emotie
« Reactie #17 Gepost op: 18 november 2018, 15:36:16 »
Omdat je zittend op de salontafel een verbetering merkt, kun je wat experimenteren met verder naar binnen of buiten draaien van jouw speakers om te zien of dit wat brengt als je op de bank zit.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

Mmuetst

« Reactie #18 Gepost op: 18 november 2018, 21:37:11 »
De knaken voorversterker vervangen voor een mooie phono voorversterker waarvan je de impedantie en capaciteit van kan instellen. Die zijn al te krijgen voor €50 tot duurdere ProJect versterkers.
ART DJPRE II phono/line voorversterker
Pro-ject Phono Box S2
Wat betreft de Xanadu luidsprekers...ken dit model niet. Zie ook geen afbeeldingen van deze luidsprekers op het internet. Misschien wel iets heel speciaals of iemand heeft gewoon plaatje van dit merk op deze speakers geplakt.  Maar als deze jongens goed klinken.....zou ze dan niet weg doen. En zoals Frits aangeeft in-uit draaien of naar voren of naar achteren...maar ik weet dat het verplaatsen van speakers niet door iedereen in huis wordt goedgekeurd. Als je wilt mag je je eigen speakers een keer beluisteren in mijn luisterruimte. Maar dan moet je wel deze grote jongens verslepen....
« Laatst bewerkt op: 18 november 2018, 21:43:54 door Mmuetst »

Laan

« Reactie #19 Gepost op: 18 november 2018, 23:56:48 »
De speakers bevatten dynaudio units iig. Wellicht gebruikte dali die in die tijd. Zal jaren 80 zijn geweest.

Subbuilder

« Reactie #20 Gepost op: 19 november 2018, 09:55:07 »
De luidsprekers zien er in elk geval niet fout uit. Denk ook niet dat je daar makkelijk beter gaat vinden voor een beperkt budget.
Phono voortrap is inderdaad een ideetje.
Nieuwe Phonobox S2 bij Pro-Ject is heel mooi (€149) prijs/kwaliteit. Atoll P100 ook heel mooi maar €399.
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Subbuilder

« Reactie #21 Gepost op: 19 november 2018, 09:58:44 »
Je oude NAD geďntegreerde is natuurlijk ook niet ideaal. Na de speakers, bepaalt de voorversterker grotendeels de klank (en na de akoestiek uiteraard).
Een voorversterker met phono ingang zoals de Pro-Ject pre box DS2 analoog of de digitale versie. Hangt er maar vanaf welke bronnen je wil gaan aansluiten.
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Koning

• *
« Reactie #22 Gepost op: 19 november 2018, 10:16:14 »
De speakers bevatten dynaudio units iig. Wellicht gebruikte dali die in die tijd. Zal jaren 80 zijn geweest.
Ik heb wel eens gehoord dat deze tweaters maar een aantal jaar mee gaan en dat ze dan minder worden, niet dat ik dat nu hoor, maar weet natuurlijk ook niet beter :)

Koning

• *
« Reactie #23 Gepost op: 19 november 2018, 10:34:38 »
De knaken voorversterker vervangen voor een mooie phono voorversterker waarvan je de impedantie en capaciteit van kan instellen. Die zijn al te krijgen voor €50 tot duurdere ProJect versterkers.
ART DJPRE II phono/line voorversterker
Pro-ject Phono Box S2
Wat betreft de Xanadu luidsprekers...ken dit model niet. Zie ook geen afbeeldingen van deze luidsprekers op het internet. Misschien wel iets heel speciaals of iemand heeft gewoon plaatje van dit merk op deze speakers geplakt.  Maar als deze jongens goed klinken.....zou ze dan niet weg doen. En zoals Frits aangeeft in-uit draaien of naar voren of naar achteren...maar ik weet dat het verplaatsen van speakers niet door iedereen in huis wordt goedgekeurd. Als je wilt mag je je eigen speakers een keer beluisteren in mijn luisterruimte. Maar dan moet je wel deze grote jongens verslepen....

Bedankt voor je uitnodiging. Lijkt mij wel een keer leuk om te horen, maar .. aankomende tijd gaat dat het hem niet worden druk druk druk 🙂

Thuis heb ik beperkte ruimte met het verplaatsen, niet iedereen kan grote luidsprekers waarderen😖
Maar draaien zou moeten lukken .