Auteur Topic: Versterker gezocht voor zoldersetje  (gelezen 276 keer)

superge

Versterker gezocht voor zoldersetje
« Gepost op: 8 december 2018, 13:40:12 »
Ik ben op zolder een bescheiden luisterruimte aan het inrichten. Ik heb al een paar B&W DM12 op de kop getikt en die klinken daar heel fijn. Als versterker gebruik ik nu een stokoude JVC met een krakende potmeter en ik heb het idee dat het op hogere volumes wat rommelig wordt. Ik ben dus op zoek naar een betere versterker. Liefst met afstandsbediening maar dat is geen eis. En Quad 44/405 lijkt me erg leuk mits in goede staat.

Ik loop Marktplaats af te struinen maar zie daar voornamelijk quasi professionele handelaren die volkomen van de pot gerukte prijzen vragen sinds 'oude meuk' is omgedoopt in 'vintage'. Op tweedehands.nl een Denon 925 voor 700 euro, doe ff normaal. Ik heb precies dat model ooit in de jaren 90 gekocht voor 900 gulden of zo en 15 jaar geleden verkocht voor 150 euro. Voor rond die prijs zijn ze overigens nu ook nog wel te vinden zie ik net.

Dus als iemand nog iets te koop heeft of een goede tip heeft waar verder te zoeken hoor ik het graag. Ik was vorige week voor het eerst van leven in Leeuwarden en ben even bij Eringa langsgelopen en met de eigenaar even gebabbeld over vervlogen tijden. Hij had echter niet iets staan dat direct mijn interesse wekte.

Budget: Euro of 100/150 voor een degelijke Japanner, tot een euro of 500 voor iets 'leukers'.

Alternatief is om voor 160 euro de goedkoopste Denon te halen bij de mediamarkt of zo en dat zal waarschijnlijk prima klinken maar niet echt wat ik onder lekker hobbyen versta.

Jan

Mmuetst

« Laatst bewerkt op: 8 december 2018, 15:48:20 door Mmuetst »

superge

Re: Versterker gezocht voor zoldersetje
« Reactie #3 Gepost op: 8 december 2018, 19:43:45 »
Bedankt voor de reacties, ik heb aan de Denon een mailtje gewaagd. De Cyrus lijkt me ook interessant, de Luxman is een voorversterker.

erikjan

« Reactie #4 Gepost op: 8 december 2018, 19:47:14 »
Heel bijzonder dat er bij die Lux een foto bij zit met het uitgangsvermogen in klasse AB en klasse A...
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

superge

« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2018, 19:49:58 »
Heel bijzonder dat er bij die Lux een foto bij zit met het uitgangsvermogen in klasse AB en klasse A...
Dat viel mij ook al op ja.

Mmuetst

« Reactie #6 Gepost op: 8 december 2018, 20:34:26 »
Bedankt voor de reacties, ik heb aan de Denon een mailtje gewaagd. De Cyrus lijkt me ook interessant, de Luxman is een voorversterker.
;D Sorry...zie ik ook nu pas. Maar die mensen in Woerden hebben vaak wel leuk spul en vragen niet de hoofdprijs en je krijgt garantie en hun spullen zijn nagekeken.

Mmuetst

« Reactie #7 Gepost op: 8 december 2018, 20:40:45 »
Heb zelf nog een Sony in de aanbieding. F606ES met Logitech universele afstandsbediening Harmony 525.

Mocht je dat wat vinden, stuur me maar een berichtje.

supernova

« Reactie #8 Gepost op: 9 december 2018, 00:35:07 »
;D Sorry...zie ik ook nu pas. Maar die mensen in Woerden hebben vaak wel leuk spul en vragen niet de hoofdprijs en je krijgt garantie en hun spullen zijn nagekeken.
kom op ze vragen altijd te veel voor hun spullen, en dat nakijken ken ik nattevinger werk.

Mmuetst

« Reactie #9 Gepost op: 9 december 2018, 11:06:45 »
Er zijn ook bedrijven die wel leuk 2e hands spullen verkopen en die ze nalopen op gebreken. Het blijft natuurlijk altijd tweedehands. Ze geven in ieder geval garantie. En je moet het zo zien, zij hebben ook mensen in dienst die moeten eten en huur/hypotheek betalen. Verder is het natuurlijk altijd goed voor het milieu om apparatuur een tweede kans te geven. Het zijn in ieder geval mensen met een passie voor audio en dat vind ik altijd leuk om te zien.

superge

« Reactie #10 Gepost op: 9 december 2018, 16:17:20 »
Zojuist de Denon uit de eerste tip van Jan opgehaald. Daar kan ik wel even mee vooruit. Bedankt Jan!