Auteur Topic: Steljes Audio MS2  (gelezen 822 keer)

Jan

Steljes Audio MS2
« Gepost op: 1 januari 2019, 16:08:47 »
Via de site van Alpha-Audio las ik over de Steljes Audio MS2 streamer.
- Wie heeft ervaring met deze streamer?
- Is het een goede vervanger voor de Chromecast Audio?
Op dit moment stream ik alleen via Spotify.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Steljes Audio MS2
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2019, 16:14:32 »
Zelf heb ik bedenkingen tegen streamers van kleine fabrikanten. Meermalen al verhalen gelezen van niet meer ondersteunde software en noem maar op. Zelf draait hier al jaren een Strawberry Pi met Sueezeplug software die draait als een trein en door open source ondersteuning blijft draaien. Op mijn werk zit er de opvolger op Max2Play en dat wordt ook goed ondersteund voor minder technisch onderlegden.
Heeft nul audiofielenappeal maar draait als een tierelier.
Just my two cents..
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

erikjan

« Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2019, 19:11:08 »
Helemaal eens Be Tweeter, ik draai met een raspberry pi met een soortgelijke oplossing. Werkt voortreffelijk, en geen gezeur met ineens niet meer ondersteunde spullen.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2019, 20:26:14 »
Ik werk ook met een zelfbouwstreamer. Voordat de Raspberry PI verscheen moest ik kiezen uit het schaarse wat er was en dat werd toen een Giada A51. Zie https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=79026.0 voor een beschrijving van hardware en software van mijn streamoplossing.
Tegenwoordig is dat een Intel NUC geworden. Mijn enige reden om die te kiezen boven een goedkopere Raspberry PI is dat ik een standaard Debian wilde kunnen draaien in de versie die ik wens.

Vincent Kars

• **
    • The Well-Tempered Computer
« Reactie #4 Gepost op: 1 januari 2019, 22:29:14 »
De digital out van een Chromecast is niet zo denderend.
Douw hem in een DAC die goed bestand is tegen input jitter (zoals de Topping D50 in onderstaande link) en je hebt een dijk van een streamer.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-chromecast-audio-digital-output.4544/

De D50 vind je hier
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-topping-d50-dac.2403/

Jan

« Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2019, 08:46:01 »
De Chromecast Audio is analoog aangesloten op mijn versterker.

Jan

« Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2019, 14:07:19 »
De geluidskwaliteit van Spotify Premium is op Chromecast Audio 256 kB/s i.p.v. 320 kB/s. Dit staat op de site van Spotify.
De Steljes Audio MS2 heeft Spotify Connect en daardoor heb ik volgens de importeur alleen Spotify nodig. Voor mij is het een goede vervanger voor de Chromecast Audio. De standaard voeding vervang ik dan door een Ifi Audio iPower. Deze gebruik ik nu voor de Chromecast Audio. Vind een goede voeding belangrijk.
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2019, 14:14:24 door Jan »