Auteur Topic: De mancave en hoe het allemaal begonnen is  (gelezen 5553 keer)

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: De mancave en hoe het allemaal begonnen is
« Reactie #90 Gepost op: 6 november 2019, 21:55:25 »
Mooi spul!

Hier komt eens een Schneider (JAAA, een Schneider!!!) 6020 langs: leuk dingetje, toch wel solide gebouwd, mooie stereo STK module er in

En een Midi- Denon UPO/250 eindtrapje: ook leuk, maar papa houdt z'n Grundig Rosita toch als favoriet, heeft ook meer 'zwart' zoals @Mmuetst al opmerkte.

Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Mmuetst

« Reactie #91 Gepost op: 13 december 2019, 21:44:34 »
De cave is verder uitgebreid met een set Remo Rogers Monitor 5. Deze hebben al een keer eerder in de cave gestaan, maar zijn nu door mij overgenomen. Ik ga deze luidsprekers nog aanpassen zodat het hoog nog wat frisser gaat klinken. Het laag is heel gaaf en lekker diep. Mochten forum leden nog een schema hebben van het filter RN 113 ( versie met Davis Bas / mid en LPG hoog/ super hoog) ik hou me aanbevolen.

Hier een side met info
https://michielvanzaane.files.wordpress.com/2019/01/31.jpg

https://michielvanzaane.files.wordpress.com/2019/01/32.jpg

« Laatst bewerkt op: 13 december 2019, 21:49:00 door Mmuetst »

benjamin

« Reactie #92 Gepost op: 13 december 2019, 22:27:04 »
Dit was van origine toch het SOTA model met de Multicel ribbons? Daar vanuit hebben ze verder gefilterd, voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat.
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.

Mmuetst

« Reactie #93 Gepost op: 13 december 2019, 23:41:04 »
Dit was van origine toch het SOTA model met de Multicel ribbons? Daar vanuit hebben ze verder gefilterd, voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat.
Dat weet ik niet Benjamin, maar dit is een model na de Kef units. Het laag is geweldig van deze kasten met de Davis units. Alleen het hoog blijft achter. Heb al contact gehad met Remo zelf, maar zij hebben niet veel info meer over deze beestjes. De eigenaar van Remo kon mij vertellen dat de 37mm dome tweeter bij LPG in Duitsland vandaan kwam. Ik vind het laag zo mooi dat als ik het hoog ook beter krijg, dit wel eens een super mooi systeem kan worden.

erikjan

« Reactie #94 Gepost op: 14 december 2019, 02:01:54 »
We moeten maar weer snel afspreken. :)
What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.
― Terry Pratchett, Eric

Mmuetst

« Reactie #95 Gepost op: 22 december 2019, 22:09:58 »
Mijn laatste aanwinst is een Luxman A-384 met 12AU7-A buis in de voortrap. Heb deze een tijdje uitgeprobeerd op de Rogers luidsprekers en dat is een zeer prettige combinatie. Met mijn V-Vox luidsprekers (dynaudio units) is het net allemaal wat te hard (vooral S klanken zijn te hard). Combinatie met Magnepan moet ik nog uitproberen.
Versterker moest goed schoon worden gemaakt. Had in een rook ruimte gestaan. Je wilt niet weten wat er aan de binnenkant van bruine drap af kwam.
« Laatst bewerkt op: 22 december 2019, 22:12:48 door Mmuetst »

Mmuetst

« Reactie #96 Gepost op: 29 december 2019, 22:02:48 »
De mancave is nu echt vol! Deze set Klipsch 5.2 is echt het aller laatste wat er voor 2019 naar binnen gesleept gaat worden  ;)

Mijn eerste indruk van deze hoorn luidsprekers...veel en strak laag. Krachtige luidsprekers die je het live gevoel geven . Moet nog door mijn muziek kast heen om te luisteren waar deze reuzen lekker mee klinken.
Momenteel E.S.T. live in Gothenburg

Mmuetst

« Reactie #97 Gepost op: 8 april 2020, 22:06:48 »
De Klipsch zijn nu al weer een tijdje gerepareerd door Total Speaker Repair (Heel vakkundige uitgevoerd) n van de woofers liep aan en daar kwam ik pas later achter. Bij de vorige eigenaar was het me niet opgevallen bij het ophalen. Het kan natuurlijk ook tijdens transport mis zijn gegaan. Maar goed ik ben blij dat ze weer goed werken. Heb in de kast alle verteerde demping vervangen voor nieuwe. Ze klinken nu weer heerlijk. Ik zou het filter nog kunnen verbeteren door de goedkope spoelen te vervangen door luchtspoelen met dikker draad. Ook een aanpassing van de impedantie van het filter voor de tweeter zou geen overbodige luxe zijn, zodat deze Klipsch ook te combineren zijn met buizenversterkers. Nu gebruik is ze alleen op mijn Classic eindversterker. Wel heerlijk geluid!

Mmuetst

« Reactie #98 Gepost op: 27 april 2020, 22:18:27 »
I.p.v. rommel verkopen op de vrijmarkt (wat vandaag dus niet kon) heb ik besloten meer rotzooi te kopen.
Een set OLS Lotus II (Focal) zijn de mancave binnen gesleept. Ben nog bezig om ze juist te plaatsen. Ze zitten nu aan mijn buizenversterker en wil ze natuurlijk ook testen met mijn transistor eindversterker.
Wat ik vanavond heb beluisterd ben ik dik tevreden over.
Heb ze buy-wire aangesloten.

En de buy-wire aansluitingen:
« Laatst bewerkt op: 27 april 2020, 22:22:19 door Mmuetst »

Kermit

• Moderator
« Reactie #99 Gepost op: 27 april 2020, 22:39:27 »

Nee, de SOTA was echt een heel ander ontwerp. Dit is ooit begonnen als Rogers Monitor met een Kef B193, Kef B110, Kef T27 en een Coles 4001G speakerbezetting. Zo te zien is er in de loop der jaren weinig aan de kasten zelf veranderd.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

benjamin

« Reactie #100 Gepost op: 28 april 2020, 19:56:21 »
Dit was de SOTA die ik in gedachten had, destijds een bouwpakket bij Remo. Inderdaad iets geheel anders.

http://members.home.nl/triode.dick/luidsprekersysteem.html

Kermit

• Moderator
« Reactie #101 Gepost op: 28 april 2020, 20:02:23 »
Ik heb ze toen op aanraden van Van Oosten Sr., eigenaar van Remo toen gebouwd. Toe ze zover klaar waren dat er alleen nog een een zijpaneel op hoefde, ben ik naar Remo terug gegaan om dempingsmateriaal te kopen en informatie waar ik het dempingsmateriaal in en welke hoeveelheden,kreeg ik van Van oosten het onthutsende antwoord dat hij dat ook niet wist. Moest ik zelf maar uitzoeken.
Ik ben er nooit meer geweest, hoewel ik toen zeker al een jaar of 10 jaar klant was van hem. 
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

benjamin

« Reactie #102 Gepost op: 28 april 2020, 20:16:07 »
Over de demping van TL's zijn ook boeken volgeschreven, en wr was niemand het met elkaar eens, zo zou 'teveel' demping het toch al vertraagde signaal ng meer vertragen...en zo zou te weinig demping als resultaat hebben dat de 'pijp naar achteren' als een soort van zelf- functionerende hoorn zou gaan opereren, en zodoende een volledige chaos door interferentie gaan veroorzaken.
In Engeland geloofde men heilig in schuimrubber demping (IMF) , terwijl T&A en Magnat in hun ontwerpen veel liever de tunnel luchtig gedempt hadden met steenwol o.i.d.

Ik persoonlijk geloof nog steeds in correctie door een DSP die in de pijp meet, en die info meegeeft naar de mid en hoogsectie, om zodoende de vertraging in de TL pijp enigszins te compenseren.
Maar of dat praktisch echt wat gaat worden? Moeilijke materie.....

erikjan

« Reactie #103 Gepost op: 28 april 2020, 20:18:55 »
Ik heb ze toen op aanraden van Van Oosten Sr., eigenaar van Remo toen gebouwd. Toe ze zover klaar waren dat er alleen nog een een zijpaneel op hoefde, ben ik naar Remo terug gegaan om dempingsmateriaal te kopen en informatie waar ik het dempingsmateriaal in en welke hoeveelheden,kreeg ik van Van oosten het onthutsende antwoord dat hij dat ook niet wist. Moest ik zelf maar uitzoeken.
Ik ben er nooit meer geweest, hoewel ik toen zeker al een jaar of 10 jaar klant was van hem.

En? Heb je het met succes uitgezocht? Gebruik je ze nog?
What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.
― Terry Pratchett, Eric

Kermit

• Moderator
« Reactie #104 Gepost op: 28 april 2020, 20:22:18 »
Nee, ik heb ze nooit aan het klinken gekregen. Na 2 jaar experimenteren heb ik ze weggegooid en heb een set Kef CS7 gebouwd. Die heb ik gehad tot ik de ESL 63's hoorde.