Auteur Topic: Yamaha R-N402 icm Teufel T500 mk2  (gelezen 206 keer)

hertogties

• *
Yamaha R-N402 icm Teufel T500 mk2
« Gepost op: 12 januari 2019, 16:23:41 »
Hallo,

ik ben vrij nieuw in het hifi gebeuren.
Ben inmiddels jaar of 4 in bezit van Teufel T500 mk2 luidsprekers, en deze bevallen mij uitstekend.
Tot nu worden ze aangestuurd door een Harman Kardon AVR130..en ja er komt geluid uit.
Maar ik ben van mening dat er meer uit de speakers te halen is.
Nu ben ik geen mega audiofiel, maar vind het wel interessant.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe receiver, eentje die meer uit mijn speakers kan halen, maar ook voorzien is van streaming functies (spotify vooral).
Nu heb ik al veel gezocht en gelezen..en ben ik uitgekomen bij de Yamaha R-N402.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze versterker? Of misschien wel met de combi versterker/speakers?
Reikt deze versterker voor wat ik wil? Het hoeft geen discotheek te worden, maar met feestjes gaat het volume meestal flink omhoog..
In handleiding van Yamaha staat dat er speakers moeten worden aangesloten met minimaal 8ohm..de teufels zijn 4-8 ohm..dit gaat neem ik aan?
Zijn er misschien nog andere versterkers waar ik mijn blik op moet richten?
Alvast bedankt, Ties

XXsanderXX

• *
Re: Yamaha R-N402 icm Teufel T500 mk2
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2019, 22:49:39 »
Yamaha maakt hele mooie en goede receivers. Kijk goed naar welke streaming diensten je gebruikt en dat deze ook met je receiver overeenkomt. Anders is het beter om een versterker en een losse streamings module te nemen waar je streaming diens al op geprogrammeerd zit.
Zoek een winkel die yamaha verkoopt, ga daar heen en als ze geen teufel verkopen kun je je eigen speakers gewoon mee nemen. Bij een goede winkel mag je meestal ook 2 of 3 receivers mee nemen en testen. Of ze komen bij jou langs. Zelf heb ik de grote broer. De Yamaha R-N803D ik vind hem beter klinken dan de nad c368 en de marantz (type weet ik even niet meer.) in ieder geval receivers onder de 1000 euro maar mijn oren zijn anders. En jou speakers kunnen met een andere receiver beter klinken dan met een yamaha. Daarom lekker naar een goede hifi winkel gaan en luisteren. Tip neem je eigen cd's mee. Of koppel je eigen telefoon met rca en 3,5mm jack.
Succes.
👍

hertogties

• *
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2019, 13:05:33 »
Bedankt voor je reactie.
Ik ga eens op zoek naar een goede hifizaak.
Maar de R-N602 en R-N803 zijn ook aantrekkelijk..al ligt de 803 wat boven budget.
De R-N602 is een wat ouder model, maar bied wel alles wat ik zoek/wil. :sceptic:

hertogties

• *
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2019, 01:46:00 »
inmiddels in bezit van de R-N602..deze voor 450 op de kop kunnen tikken.
Je merkt wel dat hier wat meer power inzit dan mijn vorige harmann kardon.
Het geluid icm de teufel is wat helderder/sprankelender dan eerst..ben er blij mee!!

Mmuetst

« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2019, 22:56:55 »
inmiddels in bezit van de R-N602..deze voor 450 op de kop kunnen tikken.
Je merkt wel dat hier wat meer power inzit dan mijn vorige harmann kardon.
Het geluid icm de teufel is wat helderder/sprankelender dan eerst..ben er blij mee!!
Veel plezier met je Yamaha versterker!