Auteur Topic: Instelling luidsprekers  (gelezen 181 keer)

Sareno

• *
Instelling luidsprekers
« Gepost op: 17 maart 2019, 21:51:04 »
Ik heb al jaren een JVC RX-8032V receiver en had me eigenlijk nooit verdiept in het feit dat deze 7.1 is.

Nu heb ik de handleiding weer eens gelezen en naar het nu blijkt heb ik hem eigenlijk altijd verkeerd aangesloten gehad, of de speakers op de verkeerde plek gezet, zo kan je het ook zien.

Anyway, ik heb 2 front, 1 center en 2 surround speakers. De surround speakers staan ongeveer 2 meter achter de bank en zijn nu aangesloten op Surround.

Volgens de handleiding is dit fout; de surround speakers horen direct naast de zit positie geplaatst te worden en op mijn lokatie horen de surroundBACK speakers.

Direct naast onze zitpositie is geen plaats voor luidsprekers.

Wat is nou de beste instelling? Laten zoals het nu is (surround) of deze speakers toch aansluiten op surroundback en dan maar zonder surround speakers werken? Of mis ik dan wat?

Subbuilder

Re: Instelling luidsprekers
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2019, 00:20:42 »
Zoals je ze nu hebt staan is goed.
Het surround kanaal is het belangrijkste van de 'effect' kanalen. Dus als je maar 2 luidsprekers achteraan hebt, dan dien je die op de surround kanalen aan te sluiten.
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Sareno

• *
Re: Instelling luidsprekers
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2019, 10:53:24 »
Dankjewel voor de snelle reactie!