Auteur Topic: Denon AVR-4308 geen beeld en geluid meer  (gelezen 293 keer)

YrBo

• *
Denon AVR-4308 geen beeld en geluid meer
« Gepost op: 29 april 2019, 22:21:46 »
Hallo allemaal,

Als early adapter heb ik een tijd geleden een Denon AVR-4308 gekocht.
Tot mijn teleurstelling heb ik sinds het weekend geen beeld en ook geen geluid meer.
Ik heb al een reset uitgevoerd volgens bekende methodes. Uit en weer aan met up and down pijl toetsen ingedrukt. ook uit en aan met standard en dsp simulation knoppen ingedrukt.

Wanneer ik de versterker aan zet dan hoor ik zoals gebruikelijk na een aantal seconden de main zone versterker inschakelen.
De versterker heb ik met verschillende HDMI kabels op TV aangesloten en heeft voorheen wel gewerkt. Zowel Monitor1 als Monitor2 geprobeerd en meerdere HDMI ingangen op TV.
Omdat ik wel via het menu alles kan instellen zoals ip adres, taal  etc. heb ik het idee dat het een stomme configuratie fout is en geen hardware defect.

Heeft ้้n van jullie een idee of suggestie?
IK begin een beetje uit mijn opties te raken.

Alvast bedankt voor een reactie

Met vriendelijke groet,

YrBo
« Laatst bewerkt op: 29 april 2019, 22:37:05 door YrBo »

Subbuilder

Re: Denon AVR-4308 geen beeld en geluid meer
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2019, 18:47:34 »
Early kan je het toch niet noemen. Een AVR4308 moet van omstreeks 2007 zijn. Dan was de HT gekte toch al ff bezig. ;)
Zou nog zo wel eens kunnen dat je HDMI board stuk is. Heb je ook geen geluid via coax, optisch of analoog in?
Tenzij je iemand kan vinden die er aan wil solderen, zou het wel eens over en uit kunnen betekenen. Alvast op hdmi-vlak.
Maar he, 12 jaar genot is best een mooie tijd voor een receiver toch?
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

YrBo

• *
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2019, 19:11:35 »
Hoi Subbuilder,

Klopt, de HT gekte was inderdaad al even bezig  ::)
12 jaar alweer? voelt korter...
Alleen was ik naar mijn idee ้้n van de eerste die een 4308 kocht. destijds bij Hobo wel.
Ik heb inderdaad geen geluid via coax, optisch of analoog, ook niet via internet radio of FM.
Wanneer de receiver uit staat dan toont mijn tv geen kabel aangesloten, wanneer ik de receiver aanzet dan verandert dat naar geen signaal. Naar mijn idee moet er dan toch iets van een signaal zijn...
Ondertussen heb ik de service manual gevonden en alles daarin wijst naar een defect HDMI board.
In een aantal gevallen wordt er ook verwezen naar solderingen. In een grijs verleden electronica gedaan en de Weller heb ik nog steeds. Af en toe soldeer ik nog wel eens wat. Denk dat dit een mooie gelegenheid wordt de Weller af te stoffen en in ere te herstellen.
De receiver kan er niet veel slechter van worden.
Langzaamaan maar ori๋nteren op een versterker, terug naar stereo.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2019, 20:58:04 »
Het HDMI board is niet echt iets om met een Weller bout te lijf te gaan.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....