Auteur Topic: Denon DP-400 of Pro-ject Essential III?  (gelezen 184 keer)

MarckMarckus

• *
Denon DP-400 of Pro-ject Essential III?
« Gepost op: 14 mei 2019, 00:19:09 »
Hoi,

Ik sta op het punt om een nieuwe platenspeler te kopen en wil kiezen tussen de Denon DP-400 of de Pro-ject Essential III. Ik kom er zelf maar niet uit en ik vind geen goede vergelijkingen tussen die 2 op het internet.

Kan iemand mij adviseren?

Denon dp-400: https://www.denon-hifi.nl/nl/product/hifi/turntable/dp400
Pro-ject Essential III: https://www.project-audio.com/en/product/essential-iii/

Alvast bedankt!

Subbuilder

Re: Denon DP-400 of Pro-ject Essential III?
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2019, 09:45:53 »
Hoi. Niet zo dadelijk een eenduidig antwoord op te geven.
Heb je een ingebouwde Phono pre amp nodig? Die zit er bij de Denon standaard in denk ik. Bij Pro-ject heb je de keuze.

Verder heeft de Denon het voordeel van een automatisch liftende arm aan het eind.

Welke kleur wil je?
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Fotohuis

Re: Denon DP-400 of Pro-ject Essential III?
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2019, 13:01:58 »
Gewoon een goede draaitafel uit de jaren 70 kopen voor een paar tientjes en die (laten) reviseren. Ze zijn beter, duurzamer en (veel) goedkoper. Het belangrijkste is je element/naald. Afhankelijk van je type arm/compliantie daar bij een top element gaan kiezen. Thorens heeft oa. zeer goede gemaakt (TD-147), maar een top model uit de Philips lijn is niet eens zoveel slechter: 22GA212, 22GA312 (halfautomaten) of een 22GA222 (automaat) enz. Standaard voorzien van een Retma 12,7mm schuif shell (na 1973). Je kunt daar ook bv. een Ortofon MC-3 Turbo op monteren ipv. een Philips GP element, kan ook maar een GP412 met een Shibata of SAS naald (op Boron Cantilever) van Jico klinkt dan echt  geweldig. Te bestellen bij Thakker in Duitsland (Eur. 183), zo ook de Ortofon MC-3 Turbo voor Eur. 243.