Auteur Topic: Knisper uit speaker  (gelezen 98 keer)

Dvdham

• *
Knisper uit speaker
« Gepost op: 24 mei 2019, 18:23:14 »
Beste leden,

Sinds kort eigenaar van een denon1500h receiver met daaraan de Teufel consono 35 mk3 5.1 set.

Tevreden over de set was het niet dat ik tijdens het kijken van films ( alleen die op tv worden uitgezonden) een knisper uit mijn speaker links voor en achter krijg. Ik heb de speaker kabels goed bevestigd aan de receiver en ook de speakers gewisseld van plaats maar het probleem blijft bestaan.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Ik zie jullie reactie's graav tegemoet.

Gooffy

• *
    • Vinyl Collectie:
Re: Knisper uit speaker
« Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2019, 11:58:15 »
Euh misschien moet je wat meer vertellen over hoe het een en ander op elkaar is aangesloten.

Het zou kunnen dat het ingangsniveau op de Denon te hoog staat ingesteld.

Living: Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7 + Zensor 1, Mission: 73c, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Dual: 704/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.
Set 2 garage/Terras: Sony TA-F361r, B&W DM5, Philips 22RH423/21Z, Chromecast.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 26 mei 2019, 12:05:39 »
Dolby Pro Logic decoding geeft niet zelden een ongedefinieerd lispelend geluid uit L,R,LS en RS speakers wanneer je daar dichtbij gaat luisteren of wanneer ze te hard staan.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Mmuetst

« Reactie #3 Gepost op: 26 mei 2019, 22:48:12 »
Dolby Pro Logic decoding geeft niet zelden een ongedefinieerd lispelend geluid uit L,R,LS en RS speakers wanneer je daar dichtbij gaat luisteren of wanneer ze te hard staan.
^-^ Versterker met hazenlip.