Auteur Topic: B&W P6 en Cambridge CXR120 ???  (gelezen 102 keer)

Retort308

• *
B&W P6 en Cambridge CXR120 ???
« Gepost op: 28 juni 2019, 11:43:55 »
Hallo, zoals meerdere mensen ben ik ook nieuw hier.
Mijn Hifi ervaring dateert uit 1976, toen ik een Luxman receiver kocht met twee B&W DM4 boxen erbij. Geweldig!!
Ik heb toen geleerd dat mooie weergave van muziek iets persoonlijks is, dat je uiteindelijk naar je boxen luistert en niet naar andere apparatuur, maar dat je versterker minstens zo belangrijk is.
Alle apparatuur is inmiddels overleden, en nu ik met pensioen ben wil ik graag terug naar kwaliteitsgeluid. (kids de deur uit, etc)
Terug dus naar B&W, maar nu met een 2de hands set van B&W P6 boxen die ik van een collega kan overnemen.
Echter wil ik een goede AV receiver ervoor zetten, omdat ik ook films en muziek stream vanaf mijn Nvidia Shield. En ik heb geen geld voor dure oplossingen.,
Omdat ik weet dat deze set B&W boxen behoefte hebben aan een goede en krachtige versterker heb ik de keuzes van bv. CoolBlue overgeslagen en kwam uit de de Cambridge CXR120.
Tags: Klassieke Muziek, 4K mogelijkheid, en 2.0 stereogeluid, Budget: (kan 2dehands) 600 euro.
Is dit een reŽle voorstelling van zaken?

Mmuetst

Re: B&W P6 en Cambridge CXR120 ???
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2019, 22:11:52 »
Lijkt me een prima oplossing toch. Als alternatief misschien eens kijken  naar de AV versterkers van Yamaha.
De YAMAHA RX-V68 valt nieuw ook nog binnen je budget. Bij nieuw heb je natuurlijk het voordeel van garantie.