Auteur Topic: Iemand ervaring met Wharfedale?  (gelezen 156 keer)

r.marijnissen

• *
Iemand ervaring met Wharfedale?
« Gepost op: 9 juli 2019, 23:55:50 »
Is er hier een kenner van het merk Wharfedale?

Kan iemand mij uitleggen hoe die series zich verhouden?

Je had de Diamond 10, 100 en 200 serie.
Welke serie was dan het beste? De 10?

Nu is er de diamond 11 series die de 10 op volgt.
De 11 is verbeterd tegenover de 10 maar is de oude 200 serie dan alsnog beter?

Heb voor in de hobbykamer voor weinig een setje wharfedale 220 gescoord..... men wat een geluid voor dat geld....

Ben benieuwd naar de 11 series gezien die nieuw is maar weinig NL revieuws lijkt het.

Iemand meer info over de 11 series en opbouw van de series?

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: Iemand ervaring met Wharfedale?
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2019, 00:17:45 »
Laser, Opus, en Aieredale zijn fenomenaal. Wharfedale Laser bezit de mooiste conus-middentoner die ik ooit heb mogen beluisteren, die zitten echter alleen in de 80- en 100 modellen, en zijn gemaakt door Rank-Arena voor Wharfedale. Zat destijds in de Leak divisie, daar werden door Rank ook units voor gebouwd.

Aieredale is een waar collectors item, niet te betalen, en voor een paar mint exemplaren moet je vreselijk gaan zoeken, Opus zijn schitterende speakers, hoewel ik het mid niet zo fraai elektrostatisch ( misschien nog wel mooier dan een elektrostaat, ja ik durf de uitspraak te doen!) vind overkomen als de Rank. Filtering is cruciaal, ze bezitten geen stootrand, en werken feitelijk in de richting van een Jordan Watts, die ook extreem stijf is opgehangen.

Diamond is leuk, maar geen vergelijk. 11 serie ken ik niet.
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale units, 4 Wharfedale Rank Arena mids en 4 Rank tweeters, Philips ribbons. Gereviseerd Grundig Rosita 6500 stereomeubel met Dual 1239.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2019, 00:28:37 »
Bedoel natuurlijk wel de Airedale Heritage, ze hebben later nog wat andere, mindere, modellen onder de naam Airedale uitgebracht, die nog niet ernaast mogen staan.  ;D

Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale units, 4 Wharfedale Rank Arena mids en 4 Rank tweeters, Philips ribbons. Gereviseerd Grundig Rosita 6500 stereomeubel met Dual 1239.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Theone

• *
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2019, 15:10:37 »
Mijn inlog werkte niet meer dus maar nieuw account.

Mijn pa had lazer 100 speakers en die klonken ook niet verkeerd wel oudbollig design. Maarja dat is tegenwoordig wel retro😁.

Maar ik zoek meer ervaring in de nieuwe speakers die ze verkopen dus de 11series en Revo
Laatste moet op jade/Lazer nivo zitten.

Diamond 11 zien er wat betreft design ook top uit.
Revo serie zit in 7 lagen pianolak maar glimpt wel erg natuurlijk, moet je van houden.
Ben benieuwd hoe beide series klinken.