Auteur Topic: Pioneer a449 blijf uitgaan en een klikkend geluid maken bij volume minimaal verh  (gelezen 125 keer)

Wesley1810

• *
Hallo, ik ben Wesley. Nieuw op dit forum en meteen een vraag. Mijn Pioneer a449 blijf uitgaan en een klikkend geluid maken bij volume minimaal verhogen. De versterker is al uit 1993 maar (je zou zeggen ) in top staat. Gezien hij een erfstuk is vind ik het belangrijk om hem weer in orde te krijgen. Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem? Alles is goed aangesloten en ook los getest van elkaar.

Mvg Wesley

Jan

Re: Pioneer a449 blijf uitgaan en een klikkend geluid maken bij volume minimaal verh
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2019, 10:46:33 »
"Blijf uitgaan": bedoel je uit, dat er geen spanning op de versterker staat of dat er geen geluid uit de luidsprekers komt?

Wesley1810

• *
Re: Pioneer a449 blijf uitgaan en een klikkend geluid maken bij volume minimaal verh
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2019, 11:12:07 »
Er komt wel spanning op maar ergens lijkt een relais oid aan en uit te blijven gaan. Er komt heel zacht geluid uit de speakers maar zodra ik hem ook maar minimaal harder zet gaat hij over tot non stop klikken en geen geluid meer geven. Hij heeft stroom maar lijkt iets met de voeding te zijn waardoor hij de stroom niet voldoende verdeelt over het gehele apparaat.

Sorry voor de wellicht niet geheel duidelijk omschrijving maar op technisch gebied is mijn kennis een beetje matig.

Gr Wesley

Jan

« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2019, 11:39:29 »
Het lijkt erop dat hij steeds in de beveiliging schiet.
Je kunt de soldering nakijken of er slechte tussen zit en herstellen (of laten doen).

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2019, 15:14:38 »
Ik repareer in regio 023.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Fotohuis

« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2019, 20:23:08 »
Lijkt op een defecte eindtrap waardoor er DC op de uitgang komt en het beveiligings relais inkomt.