Auteur Topic: combi speaker kabel + interlink digitaal  (gelezen 132 keer)

johanus

• *
combi speaker kabel + interlink digitaal
« Gepost op: 22 september 2019, 22:45:50 »
Hallo,

Ik Heet john en ben hier nieuw.

Ik bezit de marantz pm7005 en zoek daar nog wat luidsprekerkabels en digitale interlink
bij. De versterker wordt verbonden met de driade D110 speakers maar ik vraag mijzelf het
volgende af, de vraag welke speakerkabel is natuurlijk zo langzamerhand zo oud als er hifi
maar iets anders is dat je natuurlijk ook te maken hebt met de combi luidspreker kabels + interlink.
Vraag is nu waar te beginnen want het gaat natuurlijk om de hele keten dus ook voorgenoemde
combi.

Graag zou ik jullie mening/advies over willen weten.

Bvd, John

Jan

Re: combi speaker kabel + interlink digitaal
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2019, 17:01:23 »
Gewoon koperdraad gebruiken voor zowel luidsprekerkabels als interlinks.
Ikzelf gebruik met veel plezier kabels van het merk Atlas.

superge

« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2019, 17:32:26 »
Een keten is zo sterk als de zwakste schakel. De snoertjes zijn dat doorgaans niet. Experimenteer gerust, maar neem pas afscheid van je centjes als je 100% overtuigd bent dat duurder ook beter is. Ik weet uit ervaring dat als je eerst het geld uitgeeft en dan pas goed gaat beoordelen of het gekochte spul ook daadwerkelijk een verbetering is, dat het antwoord dan meestal bevestigend is. Want het alternatief is een grote L op je voorhoofd plakken en dat doet men doorgaans niet graag.
The S in IOT stands for Security

Fotohuis

« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2019, 22:22:11 »
Gewoon OFC (Oxygen Free Copper) (koperen) luidspreker kabel. 2,5mm2 tot 10meter boven 10m 4mm2 maar dat komt al niet vaak voor.
10m OFC 2,5mm2 heb je al vanaf Eur. 8.
Interlinks maak ik meestal zelf met goede diode kabel en Neutrik vergulde RCA hebben een goede trekontlasting en zijn zo'n Eur. 1,70 per stuk. Voor mijn vintage audio gebruik ik de 5 polige DIN versie verguld, iets van Eur. 1,40

Voordat ik iets meer hieraan zou gaan uitgeven zou de audio keten toch ruim boven een Eur. 20.000 moeten gaan kosten wil het misschien zin hebben. Dat laatste gaat dus ook niet gebeuren.

johanus

• *
« Reactie #4 Gepost op: 23 september 2019, 22:49:44 »
Dank jullie wel voor de snelle reactie. het doet mij goed te lezen dat hier meerdere mensen zijn die,net als ik
van mening zijn dat er te snel naar zeer duren kabels wordt gegrepen terwijl dat hele kabel verhaal
op mij overkomt als een pseudo wetenschap,maar wil ik wel direct er tegen over stellen dat het er vooral omgaat dat iedereen geniet van zijn hobby, en of daar nu een kabel van 10 euro of 100 euro pmtr tussen hangt is dan niet zo belangrijk.

Ik ben dus vooral een voorstander van het geen fotohuis al stelde, maar ik vroeg mij wel af of het bv niet beter is
om alle kabels van het zelfde merk te kopen mss ivm met homogeniteit? en is er mss iemand die
zelf de pm7005 bezit en mij mss wil berichten welke kabels hij heeft aangesloten en de ervaringen
wilt delen?

Gr,Jo
« Laatst bewerkt op: 23 september 2019, 23:04:47 door johanus »

erikjan

« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2019, 08:11:23 »
Kabels hebben dusdanig weinig invloed (lees: geen) dat het niet nodig is om kabels van hetzelfde merk te kopen.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #6 Gepost op: 24 september 2019, 08:14:09 »
Als de invloed van iets zo goed als nul is speelt homogeniteit geen rol. Als de invloed er wel is al helemaal niet want 'kleurende' invloeden moet je elders juist zien te compenseren als neutrale versterking je uitgangspunt is.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Fotohuis

« Reactie #7 Gepost op: 26 september 2019, 15:51:20 »
Als je het netjes wilt maken en homogeen koop je goede diode/microfoonkabel met de bovengenoemde Neutrik connectors en maak je de (line niveau) interlinks dusdanig dat ze in jouw opstelling een gemakkelijke en juiste lengte hebben.

Met een output van een draaitafel met M.M. ligt het even anders: Hoogohmig 47kOhm en de capaciteit van de kabel vormt met het element en de ingangs condensator een laagdoorlaat filter. Dus wil je phono RIAA  correctie nog kloppen dan moet je mbt. de (pF) capaciteit onder die door de fabrikant opgegeven waarde van het element liggen, meestal <250pF soms <400pF. Maw: met ca. 1 tot 1,20m zit je dan aan de maximale lengte van de kabel.