Auteur Topic: vandamme black series concert grade  (gelezen 203 keer)

johanus

• *
vandamme black series concert grade
« Gepost op: 11 oktober 2019, 22:27:13 »
Word verbonden aan een marantz pm7005 +luidsprekers driade D110.
De vraag natuurlijk,zijn deze kabel wat.Kan ze kopen voor 100 euro 2 x 2 mtr

De kabels zijn volledig afgewerkt.

Weet even niet hoe ik foto kan plaatsen, maar er zitten een soort filters op de uiteinde van
de kabels.

Gr, Jo
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2019, 22:33:44 door johanus »

erikjan

Re: vandamme black series concert grade
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2019, 10:26:38 »
Dat is een euro of 90 te veel, tenzij je graag veel geld uitgeeft voor mooi uitziende kabels. (Ik weet ook niet hoe ze er uit zien) ;)
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2019, 10:52:32 »
Voor een afstand van tweemaal twee meter zullen ze niet beter voldoen of anders klinken dan twee stukken schemerlampsnoer.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2019, 14:10:29 »
Met andere woorden, het is om het even wat voor kabel je neemt ;)
http://www.breem.nl/TechThemas/LuidsprekerKabels.htm

Yamaha R-N803D - HDX-1000 - TDL Studio Monitor Compact

erikjan

« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2019, 14:34:40 »
Ah, leuk die website weer eens te zien. Ik gebruik 4 of 6 mm2 kabels, maar dan vooral om mijn BEV's te laden. :P
― Terry Pratchett, Eric

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2019, 15:34:34 »
Bij de Spectral DMA 150 die ik hier heb zitten ook MIT kabels. Je weet wel, zo'n kabel met een kastje waar een spoeltje in serie zit.

Vreselijke onzin. Een gewone dropveter gaat net zo goed, de waarde van het spoeltje is zó gering. dat het geluid nauwelijks verandert. Daarbij is de versterker gewoon goed. Niks meer en niks minder. Maar ga ik hier nu een beetje zitten schakelen tussen een Denon DRA 550, een Grundig Rosita 6500, en een Revox B780, en de Spectral...tsja.

En van een zogenaamde 'match' met de speakers merk ik ook al niks. Ik zal wel geen gouden oortjes hebben.....
Zelfbouw IMF TLS 50 met Rank- Arena units, 4 Wharfedale Rank- Arena mids en 3 Rank tweeters, Philips ribbons. Grundig Rosita A-6500 versterker. Revox B780.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

johanus

• *
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2019, 16:35:29 »
Nou ik heb dus het advies opgevolgd en heb ik 2 x 2,50 audioqest slip 14/4 gekocht van
8 euro per meter, dus lijkt mij een mooie prijs voor deze kabel.

Ik ben even druk nu met allerlei zaken maar van de week ga ik iig even aandachtig luisteren en
deel ik later mijn ervaring met jullie.

Tot zover bedankt voor jullie advies.

Gr, Jo

benjamin

« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2019, 01:31:12 »
Net een stukje zitten lezen op het High-end forum. Wordt dit forum ook nog in genoemd.

Het ging over een kabeltest. En ze hadden een winnaar, een Nirvana kabel.

Tsjonge, ik wil niet zaniken of zeuren, maar ik voel me ineens weer helemaal normaal nadat ik een kwartiertje had zitten lezen, niet eens in de gaten dat m'n broek almaar verder aan het afzakken was.

Laat ik het hier maar bij houden voordat ik ze allemaal rijp voor het g.....huis verklaar, tsjongejongejonge, werkelijk waar.......
Zelfbouw IMF TLS 50 met Rank- Arena units, 4 Wharfedale Rank- Arena mids en 3 Rank tweeters, Philips ribbons. Grundig Rosita A-6500 versterker. Revox B780.

erikjan

« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2019, 07:50:08 »
Je moet toch rationaliseren dat je veel te veel geld hebt uitgegeven aan iets dat niet beter of slechter is dan iets anders. ;)
― Terry Pratchett, Eric

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2019, 11:07:38 »
Tja. Mensen geloven wat ze willen en zijn soms bereid veel geld daarvoor uit te geven.
Mijn artikel over kabels met wetenschappelijk verantwooorde onderbouw kun je hier lezen: https://www.hififorum.nl/index.php?topic=25963.0

benjamin

« Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2019, 12:46:15 »
Het lijkt ook echt op een geloof. Er wordt helemaal voorbijgegaan aan het gegeven dat het signaal afkomstig is van dunne printbaantjes, met dunne contactjes op weerstandjes, transistors, diode's, halfgeleiders, etc.

En dat dat signaal waar een paar mV. op staat vervolgens weer verbonden wordt met nog meer printbanen en dunne contactjes.
De veronderstelling dat de ketting net zo sterk is als de de zwakste schakel zou dus betekenen dat de ketting net zo sterk is als de spreekspoeldraad van de speakers, met een dikte van enkele honderdste millimeters.
Okee...die kun je als je wilt dan nog allemaal bij elkaar optellen, kom je hooguit op enkele millimeters dikte.

Dan nemen we de lengte, waar Bloom het ook over heeft. Eigenlijk hang je met een 0.75mm2 kabel feitelijk al een zeer fatsoenlijke dikte om een paar meter te overbruggen; laat staan een nog dikkere kabel.

Waarom daar een duimendikke tuinslang tussen hangen? Alsof je een straal kraanwater door een rioolbuis laat lopen.

Maar er worden zaken bijgehaald als 'magie' en 'beleving' enz. Heel zweverig allemaal. Net zo zweverig als versterkers. Hier bij Hobo in Arnhem wordt ik vierkant uitgelachen als ik ze vertel dat er geen verschil te horen is tussen een Spectral versterker en een oude Grundig, en dat de kabels die er tussen gehangen worden ook al geen fuck verschil maken, en ja, ik ken mijn opname's: ik weet hoe de piano op ''50 Words For Snow'' hóórt te klinken, ik weet hoe de pauken op ''Evita'' door de luisterruimte denderen, hoe de duetten op ''Comes a Time'' van Neil Young en Nicolette Larson levensecht in je kamer kunnen staan.

En nog wordt beweerd dat een kabel dat allemaal kan verbeteren, alsof het JVC midisetje van mijn 16 jarige dochter ineens een serieuze high-end set wordt als je er een Nirvana kabelset aan hangt.

johanus

• *
« Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2019, 21:43:52 »
Ok,ik heb een A/B usb kabel aangesloten van de pm7005 naar mijn hp laptop en heb ik via deze aansluiting
voor het eerst goed kunnen luisteren zoals muziek via youtube , maar dat viel erg tegen. De muziek kwam
koud en hard of zelfs schriel over of sterker nog, het was niet om aan te horen.

Uiteraard heb ik via youtube wel zo goed mogelijke opnames opgezocht maar mocht niet echt baten.

Mijn vraag is, zou dit aan de bron lees laptop kunnen liggen? of zie ik nog iets over het hoofd?.
want het gekke is dat ik daar weinig klachten over kan vinden.

Gr, Jo

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #12 Gepost op: 13 oktober 2019, 23:08:50 »
Youtube moet alleszins  acceptabel kunnen klinken. Zoek bijvoorbeeld eens op 'long afer you're gone high quality)
Dat klinkt zeker niet iel.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

johanus

• *
« Reactie #13 Gepost op: 13 oktober 2019, 23:37:37 »
Zal ik morgen doen, maar heb wel al erg goede opnames via youtube beluisterd en tja......

Jan

« Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2019, 08:30:19 »
Kan zijn dat het digitale uitgangssignaal van de laptop hoger is dan de genormaliseerde 2 Volt. Het USB ingang van de Marantz kan eventueel wel voldoen aan de norm.