Auteur Topic: Problemen met DVD Harddisk recorder aansluiting op nieuwe TV  (gelezen 200 keer)

erikjan

Re: Problemen met DVD Harddisk recorder aansluiting op nieuwe TV
« Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2019, 20:22:43 »
Die combinatie kan geen UHD volgens mij, daar heb je de mediabox voor nodig.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

3000 hertz

• **
« Reactie #16 Gepost op: 25 oktober 2019, 10:37:22 »
Ik begrijp niet dat je geen nieuwere mediabox hebt, die krijg je toch van Ziggo?
Ik heb de next en bij deze zit 4k op, de voorganger de Horizon had dat nog niet.
Nu heb je eigenlijk niets aan die mooie OLED tv.
De next is niet gratis voor mij, omdat ik een standaard tv abonnement heb bij Ziggo. Bovendien heeft Ziggo mom enteel leveringsproblemen, omdat de belangstelling voor dit apparaat zo groot is.
Ik heb niet kunnen achterhalen of de next te koop is. Op de site wordt je constant maar door gelinkt naar andere pagina's. Spoor bijster geraakt. Waarom niet alles overzichtelijk op een pagina over dit apparaat.  :(

supernova

« Reactie #17 Gepost op: 25 oktober 2019, 13:01:16 »
Een duurder abonnement nemen misschien, dan krijg je hem waarschijnlijk wel gratis. Ik was een van de eerste die hem had. Gewoon bellen naar Ziggo is toch veel makkelijker!
Ja de wachttijd kan soms wat langer zijn en irritant dat menu, en beter niet in het weekend bellen grote kans dat je dan een medewerker aan de lijn krijgt die basis "kennis" hebben.
Of KPN proberen die hebben ook een nieuwe box dacht ik. Ik zou toch eerst Ziggo bellen en zo'n next laten reserveren  met nieuw abonnement.

3000 hertz

• **
« Reactie #18 Gepost op: 26 oktober 2019, 10:32:09 »
Een duurder abonnement nemen misschien, dan krijg je hem waarschijnlijk wel gratis. Ik was een van de eerste die hem had. Gewoon bellen naar Ziggo is toch veel makkelijker!
Ja de wachttijd kan soms wat langer zijn en irritant dat menu, en beter niet in het weekend bellen grote kans dat je dan een medewerker aan de lijn krijgt die basis "kennis" hebben.
Of KPN proberen die hebben ook een nieuwe box dacht ik. Ik zou toch eerst Ziggo bellen en zo'n next laten reserveren  met nieuw abonnement.

Een duurder abonnement is inderdaad de oplossing, maar daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb nu al iets van 90 zenders en ik bekijk daar maar 10 tot 15% van.
Ik ga wel af en toe kijken op internet of deze mediabox op een gegeven moment te koop is. Huren doe ik niet, want dan betaal je hem wel drie of vier keer over 10 jaar bekeken. Noodgedwongen huur ik wel een CI+module bij Ziggo voor 2 euro per maand, omdat ik anders niet in HD kwaliteit kan kijken op mijn nieuwe TV. Maar ik heb al berekend, dat over 10 jaar bekeken ik hem wel  ruim drie keer betaal. Bij Media Markt is hij wel te koop voor 69 euro, maar dan zonder de smartcard natuurlijk. (2 x 12 x 10:69 =3,47 !! >:()

supernova

« Reactie #19 Gepost op: 26 oktober 2019, 12:20:56 »
Ja als het niks mag kosten..
Ik heb nog nooit 10 jaar gedaan over een media box hooguit 4 jaar. Vaak krijgen ze eerder problemen en dan krijg je gewoon een nieuwe. De Horizon kun je toch wel krijgen? Geen 4K wel full HD en ook opnemen, terugkijken en vanaf het begin kijken.
En 2 euro  per maand voel je toch niets van? glas bier kost meer.
Ik kijk ook lang niet alle zenders, maar het gaat mij er om het beste uit de TV te halen. Onzin of niet ik heb ook een duurdere Hirsmanm antenne kabel die driedubbel afgeschermd is er zijn mensen die zelfs daar op bezuinigingen en een goedkoop kabeltje eraan zetten. Voor niets gaat de zon op..

3000 hertz

• **
« Reactie #20 Gepost op: 26 oktober 2019, 16:43:18 »
Je hebt wel een beetje gelijk hoor. 2 euro is niet veel. Ik ben echter principieel tegen huren. Je betaalt gewoon te veel voor een product. Daar kan ik niet tegen. Ik kan voorlopig nog analoge signalen ontvangen. Dus nu nog geen problemen met opnemen. Mogelijk is de mediabox over een half jaar wel te koop en misschien zelfs al op marktplaats. Ik wil dan wel de Next hebben en niet de oudere Horizon.
Heel verstandig die Hirschmann kabels. Ik heb zelf ook alles hier vervangen. Kabels; aansluitdozen; stekkers etc. Allemaal kabelkeur en Ziggo geschikt.
Met deze televisie kan je de signaal sterkte en kwaliteit meten. Deze zijn respectievelijk 100 en 98%. prima resultaat. Het beeld is dan ook glashelder zonder enige spoor van ruis of blokvorming. Zeer tevreden.

supernova

« Reactie #21 Gepost op: 26 oktober 2019, 18:51:47 »
Toch vreemd, toen er hier nog analoog ontvangen kon worden was dat beeld matig. Ik dacht ook dat ondertussen nergens geen analoog meer was. Als je het beeld nu al mooi vindt dan weet je niet wat je later ziet met eenmediabox.

3000 hertz

• **
« Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2019, 14:39:36 »
Toch vreemd, toen er hier nog analoog ontvangen kon worden was dat beeld matig. Ik dacht ook dat ondertussen nergens geen analoog meer was. Als je het beeld nu al mooi vindt dan weet je niet wat je later ziet met eenmediabox.
Voor alle duidelijkheid. Ik kan nog analoge signalen ontvangen, maar daarnaast door toepassing van een CI+ module ook alle HD kanalen. Die laatste zijn heel mooi. De analoge signalen zijn minder fraai.
De analoge signalen kan ik gebruiken voor mijn harddisk recorder. Helaas wel minder mooi beeld, met een lichte ruis.

supernova

« Reactie #23 Gepost op: 27 oktober 2019, 18:18:09 »
Oké.