Auteur Topic: Geen laag uit ms908i  (gelezen 121 keer)

Wesley

• **
  • kop win ik, munt verlies jij
Geen laag uit ms908i
« Gepost op: 27 oktober 2019, 20:22:20 »
Ik heb zojuist mijn net aangeschafte receiver aangesloten, samen met een setje MS908i.
Marantz sr7007.
Het laag van de 908i valt me enorm tegen, lijkt wel of de woofers in de zijkanten van de kasten niet echt mee willen doen.
In het menu van de receiver al alles geprobeerd, fronts op "groot" "klein" sub aan/uit, LFE main+sub.
Ze lijken wel te weigeren.
Ik had hiervoor een setje kef C7 op een pioneer sc-lx71 en deze kleine staanders gingen behoorlijk dieper dan de 908i.

Iemand een idee?

Jan

Re: Geen laag uit ms908i
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2019, 20:56:30 »
Heb je de + en - van de luidsprekerkabels goed aangesloten?

Wesley

• **
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2019, 21:31:27 »
Ja zitten op linker en rechter speaker goed aangesloten.
Eerst op HF daarna op LF maar zelfde resultaat.
+op+ en - op-

Net een nummer met veel laag opgezet volume goed open, maar de woofers doen bijna niets.

Jan

« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2019, 22:01:29 »
Als je alleen op LF aansluit, heb je dan geluid?
Zitten de woofers intern wel aangesloten?

Wesley

• **
« Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2019, 22:17:52 »
Ik zal het morgen middag gelijk even nakijken Jan, bedankt voor het meedenken.
Volgens mij staan ze nu op LF, maar zal later een nakijken.

Wesley

• **
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2019, 20:26:29 »
Als je alleen op LF aansluit, heb je dan geluid?
Zitten de woofers intern wel aangesloten?

Ja staat op LF aangesloten, tot mijn grote verbazing was mijn vrouw op aardig volume aan het luisteren naar een nummer van Whitney Houston, en ik hoorde daar dus het "Lekkere laag" in zoals ik heel lang terug wel eens de 908i gehoord heb.
Ik heb ze iets gedraaid, nog wat muziek geluisterd en de receiver op max volume gezet, in het geval van de marantz standje 80.0 en er kwam heerlijk geluid uit, zonder vervorming.
Hoog middengebied en laag, alles was gecontroleerd.
Wat ik wel typisch vind is dat ik met mijn vorige combinatie (kef c7 met pioneer sclx71) laag had in nummers waar nu plots geen laag in te horen is, of iig een stuk minder.

jazzman

• **
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2019, 20:33:25 »
Niet zo typisch.. het is immers een compleet andere set... een Opel rijdt immers anders dan een Volkswagen, als je begrijpt wat ik bedoel.. En je smaak speelt een rol.
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

Wesley

• **
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2019, 21:12:38 »
Oké dat tot daar aan toe, maar hoe is het dan mogelijk dat de 908i toch wel lekker laag gaat, maar met een boel nummers ook weer niet? Waar de c7 wel steeds in het laag ging.
Lijkt wel een of andere instelling.

Ik heb die 908i eerder gehad, en ik meen me te herinneren dat dat op een denon was, en daar klonken ze met meer laag.
Ik denk dat de 908i voor mij geen perfecte match is met de sr7007, ik vind ze heerlijk klinken maar mis wat in het laag.
Of het ligt aan de sr7007.

De set voor de pioneer en kef was een yamaha aventage 3060 met B&W dm604s3 ook met dit setje hoorde ik met mijn aantal meest beluisterde nummers gewoon lekkere bas, lijkt wel of nu bij dezelfde tracks de bas weg gefilterd is.

Aurera

• *
« Reactie #8 Gepost op: 6 november 2019, 11:10:59 »
Ik denk persoonlijk dat je het moet gaan zoeken in de richting van kamerakoestiek en luidspreker positionering. Ikzelf heb er ook last van. In een ‘gewone’ huiskamer zit je altijd met staande geluidsgolven en galm waardoor bepaalde frequenties ‘versterkt’ worden en anderen ‘uitdoven’. Hierdoor kan het inderdaad zo zijn dat je in het ene nummer meer laag waarneemt dan in het andere nummer.

Ga maar eens door de luisterruimte lopen. Je zal merken wat een verschillen qua laagweergaven je zal waarnemen vanuit verschillende luisterposities!