Auteur Topic: Advies over systeemkeuze  (gelezen 235 keer)

Ragnor

• *
Advies over systeemkeuze
« Gepost op: 28 oktober 2019, 09:45:23 »
Ik ben volledig nieuw in de wereld van audio. Ik ben al een poos op zoek naar een geschikte set-up maar ik kom er maar niet uit en heb het idee dat ik ideen en opties mis want volgens mij hebben heel veel mensen mijn 'probleem'. Mocht dit onderwerp overigens al ergens uit de doeken gedaan zijn dan hoor ik het graag, ik heb even gezocht maar kon zo geen topic vinden die vergelijkbaar was met mijn casus.

De situatie:
- 1 pc (zonder wifi adapter)
- 1 of meerdere telefoons

Mijn doel is:
- Audio van pc altijd afspelen op 1 speaker, niet alleen audio files maar ook YouTube, Nedvliks, Games etc. l het geluid van de pc dus naar de speaker.
- Mogelijkheid om audio van pc af te spelen op twee speakers, n in woonkamer en degene bij de pc.
- Mogelijkheid om audio vanaf telefoon(s) af te laten spelen op de speaker in de woonkamer en/of de speaker bij de pc.

EDIT: Ik heb momenteel enkel speakers met simpele luidsprekerkabel (geen jack o.i.d.) en ben dus op zoek naar speakers e.d. die bovenstaande kunnen regelen.

Ik ben op zoek naar de meest betaalbare optie wat bovenstaande situaties aan kan. Eventueel zou ik nog een wifi adapter in mijn pc kunnen inbouwen. Ik zat te kijken naar een set-up met twee Sonos Symfonisk (Ikea) boxjes, maar ik begreep dat pc audio niet heel gemakkelijk zonder irritante vertraging te converteren is om naar de Sonos app te sturen. Daarnaast hebben ze geen audio ingang en zou ik dus een Sonos Connect of Amp moeten hebben en die vind ik voor mijn situatie wel erg prijzig.

Hebben mensen advies en/of ideen over hoe ik bovenstaande situatie aan zou moeten pakken? Ik sta overal voor open! Het budget ligt niet vast maar goedkoper is beter en de geluidskwaliteit hoeft niet mega goed te zijn zolang het maar niet 'slecht' te noemen is.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2019, 12:11:51 door Ragnor »

Vincent Kars

• **