Auteur Topic: Subwoofers  (gelezen 239 keer)

Subbuilder

Re: Subwoofers
« Reactie #15 Gepost op: 6 februari 2020, 11:34:09 »
Lijkt me een Peerless SLS12 (of SLS315 = hetzelfde). 99 bij Soundimports.nl.
Prima klassieke papieren woofer.
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2020, 11:50:20 door Subbuilder »
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Kermit

• Moderator
« Reactie #16 Gepost op: 6 februari 2020, 12:39:11 »
Ga ik achteraan. Inmiddels heb ik de het versterkerdeel er eens uit geschroefd. Zitten twee grote elco's op 63wv 4700uF. Ik kan niet zeggen dat ze echt bol staan, maar helemaal vlak lijken ze me ook niet. Maar meteen vervangen door dezelfde? Of wellicht iets beters?
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Mmuetst

« Reactie #17 Gepost op: 8 februari 2020, 10:21:32 »
Ga ik achteraan. Inmiddels heb ik de het versterkerdeel er eens uit geschroefd. Zitten twee grote elco's op 63wv 4700uF. Ik kan niet zeggen dat ze echt bol staan, maar helemaal vlak lijken ze me ook niet. Maar meteen vervangen door dezelfde? Of wellicht iets beters?
Zou gewoon de waarde aanhouden van het ontwerp. Meer uF gaat je geen beter geluid geven. Wel zou ik even op de werk temperatuur van de elco letten, als deze hoger is, is dat altijd beter (langere levensduur).

Kermit

• Moderator
« Reactie #18 Gepost op: 8 februari 2020, 19:40:00 »
De oorspronkelijke zijn gewoon te krijgen voor een paar euro per stuk, dus dan ga ik dat maar doen.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #19 Gepost op: 8 februari 2020, 21:30:08 »
Leuk! Ben benieuwd.
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, Sony, TDL, Hepta en Rel.